{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Aircon spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg er i besiddelse af en mondeo fra 1995 med aircondition.

Anlæget køler ikke ordentlig - dvs. faktisk nok slet ikke, og når man først slår det til står kompressoren og slår til og fra hele tiden. Kompressoren kobler ind, og begynder at snurre rundt, men efter et par sekunder slår den så fra igen. Der er kølemiddel på anlæget, men om der er for lidt eller for meget kan jeg umuligt sige.

Nogen der har en ide om hvad det kunne være, og evt ved hvad det koster at få et værksted til at kigge på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircon spørgsmål.
  • #1   28. apr 2007 Der er nok for lidt på som du selv siger ellers er der en føler som ikke virker som den skal . . . . En bil med A/C på taber altid noget væske da man ikke kan lave det 100% tæt har lavet eftersyn på en del stykker med tiden skal normalvis kont. hver år

  • #2   28. apr 2007 Hmm kør ned på et værksted hvor de har airkon-maskine, man kan ikke rode med sådan noget selv uden man har grejet

  • #4   28. apr 2007 He he, bare rolig - lige præcis sådanne ting roder jeg sgu ikke selv med smiley

    Jeg kører den selvfølgelig på værksted hvor de lige kan smide en tester på - jeg har set at man kan få tjekket sit aircon anlæg igennem, og få fyldt på for 700 kroner, så det er nok lige det jeg gør. Det lyder godt hvis de symptomer blot kunne betyde for lidt kølemiddel på anlæget!

    Tak for svarene indtil videre...


  • #5   7. jun 2007 Det lyder som om at den falder ud på lav tryk, skyldes en lækage, så der skal nok bare lidt kølemiddel på igen,

    Altså en køleanlæg skal være 100% tæt, ellers overholder det ikke visse eu regler, men der skal ikke ret meget til før at anlægget er læk. slager og alu rør holder ikke evigt, og slet ikke på de biler hvor rørene er spændt fast med fe beslag


Kommentér på:
Aircon spørgsmål.

Annonce