{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

206 forbremse hænger ved kø-kørsel??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nyligt købt en 206 S16 som i slut 2006 fik stort service med skift af bremser hele vejen rundt osv.

Mit problem går på at når jeg kører kø-kørsel på vej hjem fra arbejde, så begynder min højre bremse pludselig at hænge rimelig kraftigt, og den kan kun accellerere som en 1,1 motor.

Når jeg starter den om morgenen, og ligeledes lige når jeg er kørt fra arbejdet, så er der intet.

Er der nogle der har haft samme problem, eller ved hvad det kan være og hvorfor det opstår. Jeg har garanti på servicet, så jeg tænkte på bare at smide den i hovedet på dem, og så må de fixe det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 forbremse hænger ved kø-kørsel???
  • #1   2. maj 2007 det gør min også engang imellem det er de 206 rigtig gode til der er ikk andet for og skille det af og slibe og smøre det engang til

  • #2   2. maj 2007 Du siger jeg skal "skille det ad og slibe og smøre". Kan du uddybe det mere for mig, for jeg er sgu laaangt fra en haj til sådan noget?

  • #3   2. maj 2007 okay jamen du skal skile det ad altså pille kaliber af og slibe lidt med sand papir på de steder hvor klodserne ligger og glider frem og tilbage når du bremserdet derfor de hænger hvis ikk der er noget fedt eller lign

  • #4   2. maj 2007 Af med hjulet først - så har du caliberen, hvor der sidder 2 x 13'er møtrikker i, som du skal skrue den nederste ud af, hvorefter du kan vippe caliperen op og rykke den ud af styret. Har efter kan fu stille og rolgit tage klodserne ud, slibe kanterne af for støv og skidt,, og rense deri, hvor klodserne "kører" i.

  • #5   2. maj 2007 Husk nu at bære over med mig!! smiley

    Det kan være fordi der er snavs og lign som måske brænder sig fast og "låser" bremsen eller hvordan?



  • #6   2. maj 2007 Lasse S:

    Ja okay jeg tror jeg har forstået hvordan det skal gøres nu.

    Mick(21)

    Er det virkelig noget man er nødt til at gøre af og til på 206'ere, eller har du kun oplevet det sjældent??


  • #7   2. maj 2007 altså, jeg synes det lyder mærkeligt, at de allerede hænger igen, for normalt så går der to år mellem hver adskillelse, og smørring, så det kunne godt være en caliber der er ved at være færdig...

  • #8   2. maj 2007 hmm jeg har gjordt det nogle gange snart det gør de ret tit 206 gørmine kammis også

  • #9   2. maj 2007 Lasse S:

    Ja jeg synes heller ikke det er noget jeg har hørt andre bilejere ligger og roder med hveranden weekend. Men som sagt kunne jeg også godt finde på at køre den ned til Peugeot og få dem til at kigge på det.

    Der er trods alt reklamationsret på sådan et service.

    Mick(21)

    Som sagt kører jeg den nok til Peugeot, men jeg kan da altid forsøge at gøre som dig hvis det opstår igen.
    Mange tak for de hurtige svar begge to.


  • #10   2. maj 2007 Jeg har nu ikke hørt om reklemationsret på service, men der er nok noget om snakken.... Men fordi an får lavet service, så er der jo ingen garanti for, at, som eventuelt i dit tilfælde, at en caliber begynder at sætte sig nogle dage efter. Men, selvfølgelig, hvis mekanikeren ikke har gjort sit arbejde godt nok, og ikke smurt ordentlig, eller slet ikke, så skal de lave det om..


  • #11   2. maj 2007 Jeg vil i hvert fald forsøge at brokke mig. Jeg synes bare ikke det kan være rigtig at den efter et halvt år går i stykker. Det skal lige siges at ham der solgte mig den har kørt ca. 150 km i den siden omtalte service, så det er ikke frodi den har kørt langt heller jo.

    Om sådanne ting kan opstå af at den står stille, det ved jeg intet om heller, men nu må vi se hvad de siger.

    Under alle omstændigheder skal I have tak for svarene.


  • #12   2. maj 2007 Er det er ABC service der er blevet lavet?

  • #13   2. maj 2007 Hmm jeg ved desværre ikke lige hvad et ABC service er.

    Er det til at forklare??


  • #14   2. maj 2007 du kan garanteret se i dit servicehæfte, hvilket service der sidst er blevet lavet...... eller hvis du har seddlen fra sidste service til at ligge, så står det der på...


  • #15   2. maj 2007 Det er et FlexCare 5 år+ eftersyn. Jeg kan godt nok ikke lige se noget med ABC.

  • #16   2. maj 2007 okay, et flexcare.....øhh.... de der flexcare servicer er sådan nogle discount services, og jeg er faktsik ike siker på at der bliver skildt bremser ad på dem.....

  • #17   2. maj 2007 Der står dog at de har skiftet klodser og skiver, så ved ikke helt. Dog kan de måske godt skifte klodserne uden at tjekke for bremsestøv og andre belægninger der kan være medvirkende til mit problem?

  • #18   2. maj 2007 Okay, så snart man skifter skiver og klodser, så bliver alt renset godt og grundigt, da det alligevel skal skilles ad, for at sætte nye skiver på.... Men nu hvor der er nyt på, så kan du godt klage over det, men er det caliberens skyld, så får du ikke noget ud af det....

  • #19   2. maj 2007 Nej okay, men jeg prøver at brokke mig over det i hvert fald. Du skal have tak for din hjælp.

  • #20   2. maj 2007 Det var så lidt..:-)

Kommentér på:
206 forbremse hænger ved kø-kørsel???

Annonce