Peugeot 206 + Diesel - og DPF. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg er ved at få flere grå hår af min bil.
Det drejer sig om en Peugeot 206 + Diesel fra 2012.
Til at begynde med skrev den 'Unblock Diesel-filter' i en periode, efter dette begyndte den på 'Anti-Polution Fault' samt emergency-mode eller hvad det nu hedder.
Godt, jeg blev enig med mig selv om i det mindste at få skiftet DPF. Så et sådan fik jeg købt helt nyt, og min mekaniker satte det på, inkl. trykrør selv om trykrør nok ikke fejlede noget. Alt så fint ud den første uge, men den kunne dog godt finde på at skrive 'Unblock Diesel-filter' stadig, men der skulle forholdsvis meget til.
Vi skiftede derfor også diff. sensor for en sikkerhedsskyld - Men det ændrede ikke på noget.
For et par dage siden begyndte den så at smide rigtig meget udstødning ved siden, altså i motorrummet, og i dag fandt vi så ud af, at samlingen mellem kat. og DPF (denne her spænde-ring) ikke var tæt - Eller nok nærmere pakningen (den her metal-ring på DPF).
Vi fik en anden pakning på (fra det gamle DPF) og brugte spændebåndet fra den gamle også. Vi kæmpede en kamp for at få den tæt, men det blev den ikke 100%. Tæt på, men ikke helt. Der hvor båndet lukker, kan vi ikke få den tæt. Er det fordi DPF ikke er original at vi slås med noget tolerance eller hvad kan det være?
Mens vi sloges med det her, endte det med, at vi fik en masse "isolering" ned i hovedet. Som tydeligvis har siddet omkring katten et sted deroppe. Så nu ved jeg ikke om den så også er i stykker???
Jeg har tidligere hørt, at man også skal holde øje med en eller anden sensor som kan være faldet ned, men vi kunne ikke få øje på en sådan.
Så ... Status på kat.? Og hvorfor er det så svært at få den samling tæt?
Tak på forhånd.
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
sep 2023
Svar: 37
Og enig med Gsi; 'Unblock diesel-filter' kan være noget så simpelt som vand i brændstoffilteret. Er der sensor i bunden af dieselfilteret?
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
Unblock diesel filter
Til at være diesel partikelfilter??
Og tåbeligt bare at skifte dele uden en ordentlig fejlsøgning
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 110
Det burde ikke være et problem at få det tæt, hvis man bruger pakningerne.
Grunden til det bliver utæt ved samlingen, er vel at det er "helt stoppet til" dvs bilen renser ikke selv partikelfilteret. SÅ..
Har du 4 fungerende gløderør ?
Er der nok dpf-rensevæske på ?
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
okt 2022
Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 10
Men jeg kan fornemme at jeg nok bør kigge på EGR-ventil og gløderør også.
Jeg kommer til at skulle købe en hel enhed med DPF og kat. da det som sidder på nu er gået helt galt. Jeg kan ikke stole på om kat. stadig er tæt. Ja, det er gået lidt op i hat og briller det projekt her.
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
Så kan du få det renset
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 110
Gjorde det selv for 3 år siden, WC-rens, lagereddike og en højtryksrenser og du er klar..
Ja; rens lige egrventil og egr-køler/varmeveksler.
Der er under en bar tryk på, når det fungere, så det er sandsynligvis tæt.
Mit blev blev samlet mere effektivt end kærligt og det er da tæt.
Peugeot 206 + Diesel - og DPF.