{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Benzin fra OK {{forumTopicSubject}}

HVordan kan det være at jeg kan høre tikkelyde fra motoren- især ved lave omdrejninger når jeg tanker hos OK og DK- men når jeg tanker på shell er der intet!

begge steder 95 blyfri..

Er rygterne sande, at de fleste steder tanker man benz'en fra sammen tank- ligemeget om det er 95 eller 92??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin fra OK
  • #1   13. sep 2004 Tja, jeg har også kun dårlige erfaringer med lavpris selskabernes benzin. Du får nok hvad du betaler for...?

• #2   13. sep 2004 Selve benzinen er den samme, men de forskellige selskaber tilsætter deres "eget" additiv. Derfor kan der godt være stor forskel på hvordan motoren reagerer på det enkelte selskabs benzin. Det bedste eksempel er jo Statoils Ultima, eller Shells V-Power, som er tilsat "luksus additiv". Og således har mærkbar positiv effekt på mange biler.

Så "ja" - du får hvad du betaler for.

Hygge
    Claus K
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5217

• #3   13. sep 2004 Jeg har havt de samme problemer med en golf 2 1,8 benzin. Jeg talte med en ven ejg har der er mekaniker. Han fortalte mig at der er mere skidt i benzin fra de små selskaber. Prøv at sætte et nyt brændstof filter i og køb kun brændstof på store tanke.....Og hav aldrig benzin i små dunke der hjemme du hælder på....Sådan nogle er aldrig helt rene......

• #4   13. sep 2004 Visse stationer kører med samme benzin i både 92 og 95-tankene, men det er mere undtagelsen end reglen, og det kan sagtens være forskelligt fra én uge til en anden.

Hygge
    Claus K

• #5   13. sep 2004 Benzinselskaber hælder UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER!! oktan 92 i en 95-tank. Det modsatte kan forekomme, det kan ses på påfyldningsstudserne på tankene i jorden.

• #6   13. sep 2004 Jep, der er selvfølgelig tale om "down grade" i de tilfælde hvor det forekommer, altså hvor man sælger 95 oktan som 92 oktan...aldrig omvendt!

Hygge
    Claus K

• #7   13. sep 2004 OK sælger sgu meget benz og diesel og tror næppe det er fordi der er skidt i...

Det kan forekomme at der er kondens i bunden af tankanlægget, hvis tanken næsten er tom. Måske er det derfor!?!? Men du skal da være temmelig uheldig hvis det sker hver gang du tanker de steder.

Så om du køber 95 uden "luxus-aditiv" på den ene eller den anden station burde være ligemeget! Selvfølgelig vil der være forskel hvis du tanker v-power osv!

• #8   13. sep 2004 Lad være med at købe benzin hos OK.
    Vi har en kunde som kører i en helt ny Mondeo 1,8 som tændingsbanker, og han er køre på OK benzin.
    Vi kan få den til at lade være med det, ved at tændings tidspunktet

• #9   14. sep 2004 tja jeg har også haft samme problem hos jet smiley
    kan kun anbefale at du tanker hos shell du vil desuden også opleve at du køre længer på en litter juice smiley

• #10   5. okt 2009 f.eks Min Gsxr-r mc hakker og fucker på lav pris benzin som ok, dk, jet osv.... jeg har prøvet at kører på shell og Q8 og så kører den bare kanon.. har fortalt folk om min oplevelse og folk griner af mig fordi de siger benzinen er den samme da vi får benzinen fra Shell-Raffinaderiet.... men.... jeg tror stadig at shell er shell benzin og OK-Dk-JET benzin er orinprøver fra de lokale alkoholikere....

Kommentér på:
Benzin fra OK

Annonce