{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Forbrug? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Peugeot 3008 1,6 Hybrid First Selection EAT8 5d fra 2020, og Har haft den i omkring en måned. Er det virkelig rigtigt, at den kun kan køre cirka 20 km på ren strøm? Når den er i hybridtilstand med fuldt opladet batteri, kører den omkring 30-40 km/L, men efter ca. 30 km løber den tør for strøm. Uden strøm bruger den en del mere, og så ligger den på omkring 10-13 km/L. Jeg ved godt, at batteriet yder mindre om vinteren, men 20 km på ren strøm? Kan det virkelig passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbrug?
  • #1   8. jan ja lyder meget rigtigt smiley
    kan godt se den opgivet til 63 km på el.
    men det ikke meget på 13 kwh


    kan godt passe den mister rækkevidde når det koldt. du vil nok opleve den køre længder her til sommer.

    med venlig hilsen En mekaniker


  • #3   8. jan Det er værre hvis de bruger for lidt, så brænder lortet af smiley

  • #4   8. jan Elbiler/hybridbiler er det største scam ever!!
    Utroligt folk ikke har fattet det endnu!


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.607
    #5   8. jan Tiden på året, og normale overdriverlser på forbrug, så er det desvæære ret passende

  • #6   8. jan Min Passat GTE kører ala 35 km. på el her vinter - sommer 55-60 km.
    En glimrende kombination på de små ture.

    Er el og hybrid scam?
    I går ladede jeg 10 kW på batteriet, det kostede 1,30 pr kWh.
    Får 90 øre retur, så 0,4 kr. pr. KWh.
    Så for 4 kroner kan jeg altså køre ca. 35 km.
    De km. rækker fint til at smutte ungerne i skole, fruen på kontorer osv. og også samme tur eftermiddag.
    Med den slags småture i min diesel Volvo, så går den under 10 literen.


  • #7   8. jan jeg er nu os rigtig for min lexus med fuld hybrid. (ikke plug in hybrid)

    ved pænt kørelse samt udnyttedes af fjernestyring af klimaanlæget.

    kan alligevel hold fint på 16kml ved ren by kørelse og nuværende temperatur. det sgu pænt af en 2,0 liters benzin. smiley

    vil ikke undvære min hybrid og den kræft el motor giver.


  • #8   8. jan #6 så glemmer du at der er andre ting som du skal betale du ikke får retur. Der var vist ikke nogle elpriser som inden for den sidste uge har været 7 øre (eller mindre) for at du kan komme ned på 40 øre…
    Du glemmer
    Nettrarif
    Transmissionstrarif
    Systemtrarif

    De er når de er lavest på mindst 33øre pr. KWh. Så reelt har din pris så været højere.


  • #9   9. jan Nej jeg glemmer ingen ting, der er med service aftale jo tilbagebetaling.
    Læs igen hvad jeg faktisk skrev og kig priser fra denne nat.


    profilbillede
  • #10   9. jan Her er sammensætningen for en af timerne.


    profilbillede
  • #11   9. jan Umiddelbart lyder 20km på 10kWh af ret lidt

    Vores Kuga kører omkring 40 km ved ren landevej på små 12kWh ved fuld opladning

    Især mange korte ture og høj hastighed æder dog kraftigt på batteriet, også kan vi godt komme ned på noget der ligner 25 km på en opladning

    Ved landevej kører vi umiddelbart en 17-20 km/l ved kørsel uden opladning, alt efter hastighed, vejr og vejens forløb


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 37
    #12   9. jan Hvis brugsmønsteret på vognen er der startes eldrift med kold kabine, ryger de første 1-2kWh alene til kabineopvarmningen. Aktivt elektrisk klimaanlæg (affugtning) koster også en del i det elektriske energiregnskab.

  • #13   11. jan Jeg ønsker belyst hvad der gør elbiler til et scam

    Jeg kører 180 km til arbejde og 180 km hjem, jeg bruger ca 48% strøm hver vej, og har bilen sat til altid at køre 10 km/t for hurtigt, det er kun over Storebælt jeg kører 110

    Jeg giver 599 for at lade alt det jeg vil og bliver refunderet 1:1, så har ingen andre omkostninger

    Dertil har jeg en bil med et af de bedste standard lydsystemer, gode assistent systemer, 0-100 på 3,1 sekund og til en overkommelig indkøbs pris


  • #15   11. jan #13 ja man ved godt hvilken bil su har, utroligt du ikke har skrevet det, det plejer 99,9% af dem at prale med.

    Nej jeg skal ikke have den, magen til skrammelkasse at køre i. Man sidder decideret dårligt i dem.

    Også er de generelt for dyre. (Ikke kun det mærke)


  • #16   12. jan Tror langt de fleste incl mig udelukkende gør det fordi det er billigt. Før da jeg kørte diesel kørte jeg altid lidt under hastigheden især i 130 strækninger, da de blev super tørstige. Nu kører jeg altid 10% for stærkt (det maksimale bilen kan når den skal kører selv)
    Jeg overhaler hovedsaligt brændstof biler der snegler sig afsted for at spare på brændstoffet, og jeg er ligeglad da det ikke koster mig noget smiley

    Jeg er fløjtende ligeglad hvor meget produktionen eller det strøm jeg påfylder har påvirket omverden, og kunne jeg købe sort strøm der var billigere havde jeg da tanket det smiley


  • #17   12. jan #14 Pudsigt du siger det, jeg sidder nemlig virkelig godt i performance sæderne, lange bedre end i den nye A5 eksempelvis

    Skrammelkasse er vist fra før faceliftet i 21, jeg har ihverfald ikke noget der ikke virker velbygget, dør lommer er beklædt med filt, alt andet med kunstlæder, den er super støjsvag næsten lidt for godt for man kan ikke rigtig høre udrykning

    Tja jeg gav 420.000, det er da mange penge men service og brændstofbesparelsen betaler både lån og forsikringen


  • #18   14. jan #4

    Jeg er bare så helt enig med dig, kun tumper vælger el biler.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 325
    #19   14. jan Problemet med El biler er de desværre ikke køre særligt langt på en opfyldning og bor man i lejlighed som mig, er det problematisk at skulle ned og oplade hele tiden. Min diesel kører reelt 1200 km på en tank og det tager 5 min at fylde diesel på. smiley Jeg har ingen problemer med el biler, men det passer desværre ikke til mit behov lige nu. Og så siger de kloge at el biler er væk inden 2030 noget med jordarter som bruges i batterierne

  • #20   14. jan Der er heldigvis løsninger på alt..

    profilbillede
  • #21   15. jan Kørte jeg pænt kunne jeg sagtens få 500 km ud af batteriet, jeg synes jeg kører langt med 360 km + det løse om dagen, men jeg kan læse mig til at det ikke er nok rækkevidde for de fleste danskere smiley

    Jeg husker godt tilbage på da jeg havde dieselbil, og man skulle stå i kulden og fylde tanken op, dels tog det længere tid end at fylde strøm på min elbil, og dels var det altid træls vejr når jeg skulle tanke


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 325
    #22   15. jan #21 hvad bil var det smiley

  • #24   16. jan husk at få den extra nr.plade sat på smiley

    profilbillede
  • #25   i går kl. 09:34 #18
    Hvad vælger den kloge pendler med et årligt kørselbehov på +30.000 km som søger en ny bil til et budget på 350.000 kr så i stedet for en elbil smiley

    Diesel - Ja held og lykke med det, du kan vælge i30, focus eller 308. Det er vel nærmest det udvalg der er i Danmark i 2025 for diesel biler til en almindelig familie.

    #19
    Hvis man ikke bor i nærheden af en ladestander eller har en tilgængelig på sit arbejde, og kører 30.000 km eller mere om året er det selvfølgelig en udfordring med ladning i dagligdagen

    Udfordringen ved ladning på offentlige ladestadere er dog, at du nemt kan blive udfordret på prisen eller skulle vælge et fast abonnemt som du måske ikke har behov for grundet kørselsbehov

    Vi kører plugin hybrid og har ladestander i carporten, jeg smider stikket i hver eneste dag jeg kommer hjem også starter den selv opladning til midnat og er klar til afgang næste morgen.

    Der er selvfølgelig noget omkring minerne og tingene der bruges til produktion af batterierne som er problematisk, men at elbilerne skulle forsvinde fra 2030 virker ret meget sat på spidsen.

    De fleste jeg kender som er gået på el var også skeptiske, indtil de begyndte og se på tallene for at vælge en elbil eller blive tvunget over i en benzin bil og køre mange km årligt.
    Flere har jo faktisk ved besparelsen på brændstof kunne betale billån ved skift til elbiler.
    Vi har ladestandere på jobbet, og med 799,- om måneden for fri opladning, så kommer man jo ikke så langt i en fossil bil smiley

    #22
    Det er jo ikke sådan, at en ladestander kun virker hvis du står og kigger på den smiley

    Vi har ladeboks i carporten, jeg bruger under 1 min om dagen på at tage stikket ud om morgenen og sætte i om aftenen når jeg kommer hjem.
    Ladningen styres via app til bilen som dikterer den bare starter opladningen når vi passerer midnat, og jeg skal derfor ikke bruge tid på det hver eneste gang.

    Med en elbil kan du selvfølgelig have behov for opladning på farten, men hvor ofte kører du ture på 400+ km hvor du ikke er hjemme og kunne lade undervejs?


Kommentér på:
Forbrug?

Annonce