1.302 visninger
|
Oprettet:
Forbrug? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt en Peugeot 3008 1,6 Hybrid First Selection EAT8 5d fra 2020, og Har haft den i omkring en måned. Er det virkelig rigtigt, at den kun kan køre cirka 20 km på ren strøm? Når den er i hybridtilstand med fuldt opladet batteri, kører den omkring 30-40 km/L, men efter ca. 30 km løber den tør for strøm. Uden strøm bruger den en del mere, og så ligger den på omkring 10-13 km/L. Jeg ved godt, at batteriet yder mindre om vinteren, men 20 km på ren strøm? Kan det virkelig passe?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 126 Biler: 4 Svar: 1.045
kan godt se den opgivet til 63 km på el.
men det ikke meget på 13 kwh
kan godt passe den mister rækkevidde når det koldt. du vil nok opleve den køre længder her til sommer.
med venlig hilsen En mekaniker
nov 2019
Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 14
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 875
Utroligt folk ikke har fattet det endnu!
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.607
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.590
En glimrende kombination på de små ture.
Er el og hybrid scam?
I går ladede jeg 10 kW på batteriet, det kostede 1,30 pr kWh.
Får 90 øre retur, så 0,4 kr. pr. KWh.
Så for 4 kroner kan jeg altså køre ca. 35 km.
De km. rækker fint til at smutte ungerne i skole, fruen på kontorer osv. og også samme tur eftermiddag.
Med den slags småture i min diesel Volvo, så går den under 10 literen.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 126 Biler: 4 Svar: 1.045
ved pænt kørelse samt udnyttedes af fjernestyring af klimaanlæget.
kan alligevel hold fint på 16kml ved ren by kørelse og nuværende temperatur. det sgu pænt af en 2,0 liters benzin.
vil ikke undvære min hybrid og den kræft el motor giver.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.523
Du glemmer
Nettrarif
Transmissionstrarif
Systemtrarif
De er når de er lavest på mindst 33øre pr. KWh. Så reelt har din pris så været højere.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.590
Læs igen hvad jeg faktisk skrev og kig priser fra denne nat.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.590
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Vores Kuga kører omkring 40 km ved ren landevej på små 12kWh ved fuld opladning
Især mange korte ture og høj hastighed æder dog kraftigt på batteriet, også kan vi godt komme ned på noget der ligner 25 km på en opladning
Ved landevej kører vi umiddelbart en 17-20 km/l ved kørsel uden opladning, alt efter hastighed, vejr og vejens forløb
sep 2023
Svar: 37
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.498
Jeg kører 180 km til arbejde og 180 km hjem, jeg bruger ca 48% strøm hver vej, og har bilen sat til altid at køre 10 km/t for hurtigt, det er kun over Storebælt jeg kører 110
Jeg giver 599 for at lade alt det jeg vil og bliver refunderet 1:1, så har ingen andre omkostninger
Dertil har jeg en bil med et af de bedste standard lydsystemer, gode assistent systemer, 0-100 på 3,1 sekund og til en overkommelig indkøbs pris
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.523
Nej jeg skal ikke have den, magen til skrammelkasse at køre i. Man sidder decideret dårligt i dem.
Også er de generelt for dyre. (Ikke kun det mærke)
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.498
Jeg overhaler hovedsaligt brændstof biler der snegler sig afsted for at spare på brændstoffet, og jeg er ligeglad da det ikke koster mig noget
Jeg er fløjtende ligeglad hvor meget produktionen eller det strøm jeg påfylder har påvirket omverden, og kunne jeg købe sort strøm der var billigere havde jeg da tanket det
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.498
Skrammelkasse er vist fra før faceliftet i 21, jeg har ihverfald ikke noget der ikke virker velbygget, dør lommer er beklædt med filt, alt andet med kunstlæder, den er super støjsvag næsten lidt for godt for man kan ikke rigtig høre udrykning
Tja jeg gav 420.000, det er da mange penge men service og brændstofbesparelsen betaler både lån og forsikringen
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 67
Jeg er bare så helt enig med dig, kun tumper vælger el biler.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 325
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 875
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.498
Jeg husker godt tilbage på da jeg havde dieselbil, og man skulle stå i kulden og fylde tanken op, dels tog det længere tid end at fylde strøm på min elbil, og dels var det altid træls vejr når jeg skulle tanke
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 325
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.335
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Hvad vælger den kloge pendler med et årligt kørselbehov på +30.000 km som søger en ny bil til et budget på 350.000 kr så i stedet for en elbil
Diesel - Ja held og lykke med det, du kan vælge i30, focus eller 308. Det er vel nærmest det udvalg der er i Danmark i 2025 for diesel biler til en almindelig familie.
#19
Hvis man ikke bor i nærheden af en ladestander eller har en tilgængelig på sit arbejde, og kører 30.000 km eller mere om året er det selvfølgelig en udfordring med ladning i dagligdagen
Udfordringen ved ladning på offentlige ladestadere er dog, at du nemt kan blive udfordret på prisen eller skulle vælge et fast abonnemt som du måske ikke har behov for grundet kørselsbehov
Vi kører plugin hybrid og har ladestander i carporten, jeg smider stikket i hver eneste dag jeg kommer hjem også starter den selv opladning til midnat og er klar til afgang næste morgen.
Der er selvfølgelig noget omkring minerne og tingene der bruges til produktion af batterierne som er problematisk, men at elbilerne skulle forsvinde fra 2030 virker ret meget sat på spidsen.
De fleste jeg kender som er gået på el var også skeptiske, indtil de begyndte og se på tallene for at vælge en elbil eller blive tvunget over i en benzin bil og køre mange km årligt.
Flere har jo faktisk ved besparelsen på brændstof kunne betale billån ved skift til elbiler.
Vi har ladestandere på jobbet, og med 799,- om måneden for fri opladning, så kommer man jo ikke så langt i en fossil bil
#22
Det er jo ikke sådan, at en ladestander kun virker hvis du står og kigger på den
Vi har ladeboks i carporten, jeg bruger under 1 min om dagen på at tage stikket ud om morgenen og sætte i om aftenen når jeg kommer hjem.
Ladningen styres via app til bilen som dikterer den bare starter opladningen når vi passerer midnat, og jeg skal derfor ikke bruge tid på det hver eneste gang.
Med en elbil kan du selvfølgelig have behov for opladning på farten, men hvor ofte kører du ture på 400+ km hvor du ikke er hjemme og kunne lade undervejs?
Forbrug?