Rystelser i styrtøj, Ford Focus 2011 1,6 scti {{forumTopicSubject}}
Da jeg sidste lørdag kørte jeg på motorvej begyndte det at ryste ret kraftigt i rattet, så meget at jeg parkerede bilen og fik DAH til at hente og bringe den til mit lokale uautoriseret værksted. Mit lokale værksted har haft bilen hele ugen og har ikke kunne finde fejlen. Mit lokale værksted henviste mig til et autoriseret værksted som evt. kunne hjælpe.
Alt mekanisk tjekket og ok og hjulene afbalanceret. Hvad kan årsagen være, kan det være noget elektronisk? Har lige været ude i dag og køre en lille tur da jeg ikke tør køre længere væk end jeg kan gå hjem Periodevis var der stadig små ryk i rattet, og det begyndte det også med inden det blev helt voldsomt og DAH hentede bilen på motorvejen i lørdags. Er der nogen som har et godt bud på hvad det kan være?
pft/Leif
apr 2024
Emner: 1 Svar: 17
Så spørger du om det kan være elektrisk. Du har sådan en servo motor der hjælper dig når du drejer rettet. Har godt nok ikke oplevet det selv, men har set video online hvor retter ryster voldsomt pga den.
Jeg ikke kørt i bilen, men tror ikke der er andet elektronisk der kan lave de rystelser. Men nu er det ren gætteri så alt er muligt.
jan 2025
Emner: 1 Svar: 9
okt 2016
Følger: 1 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 12
/Leif
apr 2024
Emner: 1 Svar: 17
jan 2025
Emner: 1 Svar: 9
Jeg har ikke spor forstand på biler, men jeg synes at problemerne der omtales i videoen her, lyder til at passe ret godt med din beskrivelse af det du oplever. Men prøv at se videoen selv, og vurder om det kan være samme reparation der skal til på din bil: https://www.youtube.com/watch?v=EOO3hAdPVkg
okt 2016
Det er ikke konstante rystelser jeg har i styrtøjet.
Det kan bedst sammenlignes med aquaplaning, hvor det pludseligt giver et kraftigt ryk i rattet og så kan jeg forsætte uden at mærke mere til det før den gør det igen. Hyppigere når køreturen/bilen er varm.
Tak for dine links som har set, måske til en anden gang.
Sender bilen til Ford og giver en opdatering herinde når fejlen (forhåbentlig) bliver fundet
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.064
okt 2016
Det var manchetten på trækaksel som var revnet/defekt, så derfor ingen olie/fedt i til at smøre denne. Trækaksel er nu skiftet og rystelser/ryk er nu væk.
Tak for svar
Rystelser i styrtøj, Ford Focus 2011 1,6 scti