{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Blød bremsepedal? {{forumTopicSubject}}

Hej i forummet

Ifm. syn af min Aygo fra 2015 konstaterede de skævbremsning på 2. akslen. Jeg fik skildt de bagerste bakker ad, renset og konstaterede en dårlig hjulcylinder. Skiftede derfor i begge sider, da de havde set bedre dage. Efter skift af begge hjulcylindre er min bremsepedal blevet betydeligt mere blød, og med større frigang. Luftede begge cylindre grundigt ud efter gammeldags metode hvor en person pumper bremsen i bilen, indtil der ikke er luftbobler at se.

Nogen der har en ide om hvorfor pedalen er blød? Kræver nye cylindre lidt tilkøring, eller?

På forhånd tak for svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blød bremsepedal?
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.095
    #2   4. mar Pedalen skal være hård, nye hjulcylindre eller ej, hvis den er blød eller synker længere ned, skal bakkerne justeres ud, samt udluftes på ny, åbenbart ikke gjort ordentligt første gang.
    Hvis det er lavet af en amatør, kan der være kommet luft i ABS modulet.

• #3   4. mar Da du skiftede hjulcylinder
    Hbordam sikrede du, at al bremse væsken ikke løb ud

For har du tømt beholderen helt
    Så som en anden skrev er der sikrer luft i ABS blokken
    Og det kan være bøvlet og få ud på "gammeldags" måde

Nogen skal der tester på
    Andre kan gøres med en bremseudlufter der sætter systemet under tryk

• #4   4. mar Jamen jeg har gjort en del i MC, og har derfra en speciel tang til at klemme på bremseslanger. Kunne derved sætte den på og tage bremserøret af uden det fossede ud. Men krydser da fingre for at der ikke er luft i ABS blokken.

Må forsøge endnu engang at udlufte

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.095
    #5   5. mar Husk at justere bakkerne ud, du kan åbne udluftningsskruen og sætte en slange på studsen og så have aftapningsflasken oppe ved dørhåndtaget og så bare pumpe stille og roligt en 10 gange på bremsepedalen, og så lukke for skruen efterfølgende.
    Dette er en god måde hvis du er ene mand. Virker godt. Husk at fylde beholderen op før og efter.

• #6   5. mar Du har justeret bremser bakke ud så de lige slæber mod tromlerne

Er der for løse, vil du skulle trykke pedalen længere ned før de rør ved tromlerne

Kommentér på:
Blød bremsepedal?

Annonce