{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

Mike H
Mike H
Følger: 2 Emner: 11 Svar: 16

Skift tandrem efter hvor mange år? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Sidste år overtog jeg en VW Polo 1,2 TSI 2016 efter min svigerfar. Da jeg fik bilen havde den kun kørt 59.000 km, men der var gået 8 år og jeg ved ikke om han har skiftet tandrem på den. Han er gået bort, så jeg kan ikke spørge.

Jeg kan læse mig til på nettet at bilen skal have skiftet tandrem efter 240.000 km, men når nu den har kørt så lidt, efter hvor mange år skal den da have skiftet remmen? Som regel er der noget med enten xx antal km eller xx antal år, men det kan jeg ikke finde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift tandrem efter hvor mange år?
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.186
    #1   12. mar Hvad er motorkoden

For slå man den op på tolerance data
    Stå der 300.000km eller hver 15 år

• #2   12. mar Er det den motor med oliebadet tandrem ?, for så ville jeg som minimum lave et olie+filter skifte. Husk at de vidst også er ret hys med olie typen, hvis det er udgaven med oliebadet tandrem.

• #3   12. mar Har du kigget i servicebogen ?

Er den så ny at den er med elektronisk servicebog ?

Har du spurgt på det værksted der har udført service/reparationer på bilen ?

• #4   13. mar Der er mig bekendt ingen tidsinterval på dem. Kun kilometer, hvilket jeg finder lidt underligt.

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 119
    #5   13. mar Er du helt sikker på den har tandrem ? Thansen sælger et kædekit til den..hvis den har kæde kan det godt passe med kun km angivelse.
    Kæder bliver ikke "trætte" af at stå stille, plastic styreskinnerne kan dog godt.
    Afmonter topdækslet og kig..

• C16NZ
    C16NZ Tilmeldt:
    mar 2025

Følger: 12 Svar: 10
    #6   i går kl. 19:05 Er det turbomotor? Skriv type moren på din bil - med turbo er kædetræk uden turbo tandrem ... Tandrem skift 5-6 år eller km tal efter servicebog...

Kommentér på:
Skift tandrem efter hvor mange år?

Annonce