{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forurening
  • #1   1. apr Kør den til en der har forstand på VW biler. Eller bliver det dyrt.

  • #2   1. apr hmm jeg synes ikke man skal skifte dele i en bil hvis de ikke fejler noget og man ikke fårstår sig på fejlfinding.

    Enhver mekaniker kan ret hurtigt (mindre end 1 time) spore sig ind på hvad der er galt med bilen og hvilke dele der er defekte.


  • Jette O
    Jette O Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   1. apr Den har været ved en der kunne læse det og den fejl blev rettet men stadig. For meget forurening Er presset skal synes nu mekaniker har prøvet alt

  • Jette O
    Jette O Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   1. apr Mekaniker har prøvet alt den har været
    Til en der kunne måle fejl på den og kat skiftet men stadig forurener den for meget


  • #5   1. apr Nå du skriver forurener for meget
    Hvad er det for et tal det er galt med

    Der måles flere ting
    Co- kulilte
    Co2
    O2- ilt
    HC- kulbrinter
    Lambda tal

    Alt efter hvilket tal der er forkert
    Kan man finde frem til hvad der er galt

    Så uden de tal
    Er det svært
    Da forurening kan være mange ting


  • #6   1. apr luftfilter tæt, utæt udstødning, tændrør, manglende service, kørt for pænt og mange andre muligheder.

    ingen tal, tja så er det svært at hjælpe.


  • #7   1. apr Der blev svaret 0,7 i kulilte

  • #8   1. apr Tjek og udskift luftfilteret:
    Et beskidt luftfilter kan begrænse luftflowet til motoren, hvilket kan forstyrre den korrekte luft/brændstofs-blanding og føre til for høj lambda værdi.
    Inspektion af brændstofsystemet:
    Udskift defekte komponenter som f.eks. brændstoftrykregulatorer, brændstofdyser eller brændstofpumper, der kan forårsage en ineffektiv brændstofblanding.
    Kontroller tændingssystemet:
    Defekte tændrør, tændspoler eller tændkabler kan forårsage ufuldstændig forbrænding, hvilket resulterer i høj kulilteproduktion.
    Lambda (ilt)-sensor:
    En defekt lambda sensor kan give forkerte oplysninger til bilens computer, hvilket kan forårsage en skæv brændstofs-blandingsforhold. Udskiftning af sensoren kan løse dette problem.
    Emissionskontrolsystemer:
    Tjek komponenter som EGR-ventilen (Exhaust Gas Recirculation) og PCV-ventilen (Positive Crankcase Ventilation) for blokeringer eller andre fejl, som kan påvirke emissionerne.


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #9   2. apr Er det ikke den motor der plejer at revne en flange i indsugningen?

    Sådan noget falsk indsugningsluft giver høj CO.


  • #10   3. apr faktisk et super godt bud med den revne



  • #11   3. apr Du må komme med mere præcise oplysninger. En Golf fra 1998 kan være en Golf 3 eller en Golf 4 ,

    Hvis mekaniker mest forholder sig til en tester, så skal man vide at en temperaturføler til motoren ikke fanges ved fejl på denne. Så skal man ind og aflæse temperaturen, det er dog ikke alle testere der kan dette. Hvis temperaturføleren viser minus 5 grader hele tiden, så vil bilen køre bedre og forurene ,indre hvis man piller stikket af på denne. Så kører den måske i nødprogram, men kører stadig bedre.

    #9 Det er vist på Golf 3, Golf 4 1,6 101HK har multipoint og de ulige lange indsugningsrør smiley


  • #12   3. apr Jeg har fået synet en forurener ved at hente 10 liter E85 i sverige og hælde på inden syn

  • #13   6. apr Går motoren ustabilt på tomgang?!? .....så PCV eller den gummi rør på den "ventilation system på motoren" skal skiftes.
    Skift MAF og MAP sensorer.
    Hvis resten på tænding og indsprøjtning er ok - ..
    Og skift brændstof filteret!!!! Samt luft filteret.


  • #14   8. apr En halv liter karburatorvæske i tanken med Ca 30 liter benzin og så ud at køre den til drifttemperatur, så burde tallet være fint til syn

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 331
    #15   8. apr En 27 år gammel lortebil, smid den dog i knuseren du har allerede brugt for mange penge på en hverdagsbil uden sjæl.

  • #16   8. apr Har du læst #13 i kommentarfeltet? Check denne og bilen er klar. Den karburator væske hjelper heller ikke. For eksempel SLIDT GAMMER TÆNDRØR KAN Lave DETTE PROBLEM.

  • #17   12. apr #16

    Det ved du så tydeligt vis ikke noget om. Det er tidligere lykkedes for mig med karburatorvæske.


Kommentér på:
Forurening

Annonce