{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Nøglehul blokeret? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har lige købt en Toyota Aygo fra 2008, men har et nøgleproblem der driller...
Der er to nøgler med (en alm. manuel og en mere fancy med knapper til centrallåsen). Begge passer i tændingen, så jeg kan starte og køre med dem. Ingen af dem vil dog gå i nøglehullerne på dørene, så hvis centrallåsen svigter (eller jeg mister den nøgle) kan jeg ikke komme ind i bilen. Når jeg sætter dem i dørene, er der en klar fornemmelse, af at det er noget metal der forhindrer nøglerne i at komme længere ind.
Kan det være en eller anden sikkerhedsfunktion, der er slået til? Jeg har prøvet at slå børnelås til og fra, men det ændrer ikke noget.
Bedste hilsner

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nøglehul blokeret?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.630
    #1   1. jun Enten har den fået nye dørlåse som ikke er kodet til nøglen, eller også er de irret/rustet sammen, hvilket ses virkelig tit da folk ikke husker at bruge dem ind imellem så de ikke ruster sammen

• #2   2. jun Den har sikkert fået nyt tændingslås med nye nøgler. Fjernbetjent centrallås er nok efter monteret, fordi nøglerne ikke passer i dørene, så bilen stadig kan låses. Mig bekendt en aygo fra 2008 er ikke født med fjernbetjent centrallås nemlig.. Håber det giver mening for dig nu? smiley

• #3   2. jun Jeg har samme problem med min cruze
    Men tænker det er fordi alle forrige ejer aldrig har brugt dørlåsen

Så håber på jeg aldrig får brug for dørlåsen

• #4   2. jun Smid lige et billede af nøglen, så er det nemt at se om den er original.
    Da vi for år tilbage skulle have en Aygo til fruen, der fandt vi ingen med fjernbetjent central lås. Vi købte en 2012 der så til min overraskelse slet ikke havde central lås.
    Shock shock shock … troede sgu ikke en bil i den årgang kunne fås uden.
    Et mararidt med en 4 dørs bil uden central lås.

• #5   3. jun HVIS det bare er manglende vedligeholdelse ,så laver Innotec en ret god olie til låse .

Innotec Deblock-oil har reddet en del låsecylindre for mig.

• Aygoman
    Aygoman Tilmeldt:
    jun 2025

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #6   3. jun Nøglen ser således ud.
    Jeg har set lidt nærmere på det, og er helt sikker på det ikke skyldes rust eller snavs i nøglehullerne.
    Det nemmeste er jo at køre videre, og håbe jeg aldrig mister nøglen. Men ved nogle hvor dyrt det vil være, at få lavet en ekstra til dørlåsen hvis det er? Og kan det overhovedet lade sig gøre, uden at det går hen og bliver en større og dyr operation? ??

profilbillede
  • Aygoman
    Aygoman Tilmeldt:
    jun 2025

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #7   3. jun Og den anden side ??

profilbillede
  • #8   3. jun Nøglen er original

• #9   3. jun Har du autohjælp på bilen

Så plejer de at have værktøj/redskaber til at åbne døren, hvis uheldet er ude

Vi har div ting på arbejde til at åbner døre med,så derfor er kan jeg sagtens leve med kun at have fjernbetjening til at låse og lås op med

• #10   4. jun Prøv at vrikke den lidt rundt i nøglehullet mens du lægger et blidt pres (uden at tvinge den rundt og risikere nøglen knækker). Nogle gange skal de små kasser masseres lidt før nøglen vil rundt, hvilket jeg selv har oplevet på min gamle 107'er da jeg havde sådan et svin.

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 77
    #11   4. jun Jeg vil godt sætte 2 cent på låsekasser hvor aludele er tæret og oxideret...

Kommentér på:
Nøglehul blokeret?

Annonce