Tomgangsproblemer G3 {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en Golf 3 1.8 fra 94, som er meget mystisk - og kun nogle gange. Det sker sommetider, at når motoren er varm (og det sker KUN når motoren er varm), at den begynder at stå lavt i tomgang. Hvis jeg f.eks. køre inde i byen, stopper og køre lidt, stopper osv. (bykørsel), så begynder den at stå lavt i tomgang, lidt ustabilt, og så kommer den op på det rette nm igen (800-1000nm) når den har holdt stille lidt, feks i et lyskryds. Når det så går helt galt, og den bliver virkelig mystisk og træls, går den først vildt ustabilt i tomgangen, og går nogle gange ud! Den reagere på når man giver den gas, men når man så slipper speederen, er den gal igen. Jeg har oplevet 2 gange, at den slet ikke ville stå i tomgang, så hvis jeg ikke gav gas, gik den ud med det samme. Dette sker, på mærkelige tidspunkter, og er helt utilregneligt. Det kommer bare, lige pludselig. Ellers kører den fint! Nogen der ved hvad der er galt med den?
På forhånd tak!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.403
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 12 Svar: 33
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.403
måske kan det være noget med benzintilførslen?
jeg ka bare se at min omdrejningstæller stiger lidt hvis jeg skruer ned for musikken osv...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 147 Svar: 892
Det er din lambdasonde som er gået i stykker...
Det lambdasonden gør at at den måler luft/benzin blandingen efter forbrændingen og fortæller indsugningen om den skal have mere eller mindre luft... den koster ikke så meget og kan snildt skiftes med en donkraft... Ellers skriv under min mazda så kan jeg komme og gøre det for en 50'er...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 147 Svar: 892
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
aug 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Emner: 4 Svar: 239
Det kan være værre ting, men det er usandsynligt.
Og Marc W, det er rigtig nok noget af det du siger, men det kommer an på mange ting.
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 133 Svar: 713
og her var det fordi der manglede vand i køleren!
det var en mekanikker der sagde det til mig... selvfølgelig er det slet ikke sikkert at din motor reagere på samme måde som min toyota gjorde, men det forsvandt lige med det samme da der kom vand i og der manglede kun en halv liter..
sep 2004
den sad for sygt fast så den blev varmet op først før den kunne fjernes.
sep 2004
Tomgangsproblemer G3