{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 hjuls udmåling / Sporing
  • #1   29. jun Hvad mener du med "bedste"? Går det ikke bare ud på at få hjulene til at pege ligeud? De kan sgu da ikke pege endnu bedre ligeud, end ligeud? Så længe de giver dig et udskrift, at vinklerne er indenfor tolerancerne, er det bare om at betale og komme videre?

• #2   29. jun Aaaaah det er ikke helt nok bare at vinklerne er indenfor tolerance.
    Jeg har før prøvet at vinkler var indenfor tolerance men bilen kørte bare ikke pisse godt bagefter, fik den så sporet et sted hvor de ved hvad de laver og det blev en helt anden bil at kører i.
    Men det er nok svært at finde et værksted i dag der går op i deres håndværk og ikke bare kræver betaling og kommer videre.
    Jeg håber du finder en der kan/vil når du går op i at din bil skal kører ordentligt.

• #3   30. jun Aaaaah... Lad mig lige høre... Hvad gjorde det værksted så med din bil, da du ankom til dem med alle hjulvinklerne 100% korrekt indstillet og bedte dem om at indstille alle vinklerne 100% korrekt?

• #4   30. jun Syntes også der er langt imellem de gode sporings folk.
    De fleste stopper det sekundet pilen er inden for tolerance en og så de ligeglade med om det er den eller anden vej i tolerance skala'en. Nogle tager det enda bogstaveligt når man beder om en udmåling. Så bliver den blot scannet og printet. Helt uden justering.

Der er ikke mange der går op i det. har kun set et sted bruge den oplyste dødvægt i bilen. Så der er langt imellem de gode.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 209
    #5   30. jun Typisk fejlkilde er, at de små huller mellem hjulbolt hullerne på fælgen, er fyldt med møg. gør mekanikerne den tjeneste rense de små huller for skidt. smiley

• #6   30. jun Var på Superdæk sidst, de er ejet af stedet jeg arbejder på, NDI, der var noget galt med apperatet, så jeg var tilbage 3 gange før det var helt i orden, men det foregik i arbejdstiden, så ingen skade sket, men bilen kom til at stå perfekt.

Mekanikeren konstaterede ved testkørsel efter indstilling, at der måtte være noget galt med apparatet, og det havde han jo ret i. Leverandøren kom og grundindstillede det, det hjalp ikke, så der kom et nyt maskineri til lån og så fik de fikset det gamle siden hen.

• #7   30. jun #3 de var jo ikke indstillet 100% korrekt de var bare i det grønne og løbsvinklen var ikke i 0.
    Den trak til den ene side og den kørte ustabilt ude på vejen over 80km/t, det var svært at kører ligeud man skulle korrigere konstant.

Den fik skiftet alle bøsninger/bærearme samt bilstein b12 sæt, så det alt var i orden og nemt at skrue på.

Konens S-max fik samme tur blev dog sporet et andet sted lokalt.
    Den blev bare justeret i for og det bagerste stod lidt i hver deres retning men han ville ikke skrue på det fordi det var tæt på tolerance og det plejede at være rustet fast(den havde fået skiftet alle bødninger og bærearme samt self de toe bolte)
    Den raspede dæk og kørte ustabilt over dæksler og striber.

Han havde ikke engang magtet at indstille forhjulene efter bagakslen så løbsvinklen trods alt var 0.

Jeg har alle gange sagt at betaler GERNE en time mere for at det bare er 100%

• #8   1. jul Den gode montør/mekaniker indstiller så den rammer i samme ende af tolerancen i begge sider. Det er jo den samme mand der senere skal forklare hvorfor dækkene er slidt skæve et halvt år efter.

Kommentér på:
4 hjuls udmåling / Sporing

Annonce