{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.888 visninger | Oprettet:

206 vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}

hjælp.. har haft den originalt monterede radio ude af vores peugeot 206 sw (1,4 diesel) men nu vil den bare ikke starte igen.

der kommer lys i intrumentbordet og starteren kører.. motoren starter bare ikke...

hjælp.. hvad faen kan der være galt og hvad i alverden kan det have med radioen at gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 vil ikke starte.
  • #1   9. jun 2007 sjovt... nogle modeller skal kodes når radioen pilles ved. Tror dog ikke lige det gælder din model.

Lyser nøgle lampen i instrumentbordet når du prøver at starte?

• #2   9. jun 2007 Hmm min bror havde lidt samme problem med hans Xara VTS engang. De havde haft bilen til service, og havde pillet strømmen fra... Bagefter var den bare død som en sild

:-S

• #3   9. jun 2007 Prøv at tjek om lampen til nøglegenkendelse slukker. Gør den ikke det er der startspærre på og derfor vil den ikke starte... den skal så have kodet nøgler (igen)

• #4   9. jun 2007 lampe til nøglegenkendelse? kan ikke se sådan en?

• #5   9. jun 2007 men fjernbetjeningen til centrallåsen virker ikke mere

• #6   9. jun 2007 har gået alle sikringer igennem og kan ikke finde nogen som skulle være sprunget

• #7   9. jun 2007 Den har smidt nøglen. Centrallåsen kan du selv kode hvis nøglen er iorden. Der er en gul lampe som er nøglegenkendelses lampen... kig i instruktionsbogen hvis det er.

• #8   9. jun 2007 ok.. men den gule lampe slukker igen... ?

• #9   9. jun 2007 Nicolai... læs lige "der kommer lys i intrumentbordet og starteren kører."

Tror ikke det har noget med ledningerne at gøre til radioen...

Underligt den ikke går i gang så... er du sikker på det ikke er den med spiralen der slukker igen? Det er gløderørslampen nemlig

• #10   9. jun 2007 kan det være startspærren som er blevet aktiveret?

og hvis det er. er der så noget man selv kan gøre?

• #11   9. jun 2007 Jeg er næsten sikker på det er nøglen der har smidt sin kode derfor er startspærren hele tiden aktiv. Det kan du ikke selv få til at virke igen. Der skal den ind og kodes på autoriseret værksted desværre

• #12   9. jun 2007 skal det være et peugeot værksted?

købte bilen i onsdags. men hos et MCA car service værksted agtigt.. er det godt nok jeg får den sat derop igen?

• #13   9. jun 2007 ( skal de bruge bilen eller kun nøglerne og kortet?)

• #15   9. jun 2007 hmm jow.. men det skete jo her til formiddags.. eneste ændring fra imorges hvor den startede fint er at vi har haft radioen ude. og nøglen er også stået af.. så tyder vel mere på en fejl med startspærren som R19 også siger?

• #16   9. jun 2007 mcfh, det er ikke det der er problemet her... desuden er det ikke højttrykspumpen, men trykføleren på pumpen der er defekt i dit tilfælde. De tjener bare mere ved at sige det andet. Da det tager 4-6 timer at skifte pumpe, og kun 1 time at skifte trykføleren. Men prisen på en trykføler og en pumpe er ikke langt fra hinanden til gengæld. Hvis det var pumpen ville den kunne starte på lavtrykspumpen, men så gå i stå med det samme når den fik gas.

Er selv PSA mekaniker så jeg kender godt til de fejl smiley

• #17   9. jun 2007 var en tur en til et rigtigt peugeot værksted eller bare derop hvor jeg købte den i onsdags og skal de bruge bilen eller er kort og nøgler nok i rilfælde af den skal til et rigtigt peugeot værksted?

• #18   9. jun 2007 Soffy, det eneste jeg kan sige er at det er pisse uheldigt på en lørdag smiley men du kan simpelthen ikke gøre en disse. Nye biler er utrolig svære at snyd hvad angår startspærren da det er en kode de skal have for at åbne BSI'en. Får den ikke denne kode åbner den ikke boksen og så sender den ikke signalet ned til dysserne/pumpen/tændspolerne/tændingsmodul (alt efter hvilken type motor der er tale om).

• #19   9. jun 2007 Bil, nøgler (alle sammen) og nøglekort

• #20   9. jun 2007 hmm nitte ... kan de klare det der hvor jeg købte den? de har nemlig tilbudt at jeg kan hente en lånebil deroppe i eftermiddag..

• #21   9. jun 2007 er de tnoget som tager lang tid / er dyrt?

• #22   9. jun 2007 det taget en times tid... og koster vel en arbejdstime eller noget i den dur... ved ikke om de kan der hvor du har købt bilen, men de kan vel ordne det for dig hvis det er? tag da endelig imod den lånebil smiley

• #23   13. jun 2007 Hva har du fået startet din bil????
    Min svorgers 206 1,4 benzin lavede samme problem,og det var meget nemt at fixe!!!

• #24   13. jun 2007 der er lidt forskel på en HDI og en benzin... brændstoffet f.eks smiley

• #25   13. jun 2007 Jep.
    Men.
    Det kunne jo være at sådan nogle 206ere kørte med samme slags startspærre.....benzin/diesel.

Svorgerens 206 lavede SAMME "problem" efter at han havde rodet med radioen...Og den skulle IKKE på værksted for at virke, som inden radioen blev pillet ud..

• #26   13. jun 2007 Iflg. Peugeot 206 manualen som følger med bilen, skal man efter af og påmontering af batteri poler VENTE 1 MIN FØR MAN STARTER BILEN.

Følgende er et indlæg som jeg tidligere har fremlagt andet sted på nettet,da svorgerens bil ikke kunne starte...:

I søndags fik jeg kikkert på svorgerens 206,"SKAL LIGE SIGES AT JEG IKKE (HJALP) HAM MED AT SÆTTE RADIO I BILEN" den holdt hos han`s forældre,og han havde lagt nøglen hos dem.

Prøvede først at starte den, starteren kørte men motoren gik ik igang.
    Troede at det muligvis var startspærren der var aktiveret så jeg kikkede i bilens instruktionsbog.
    Der fik jeg fundet oversigten over sikringer, det viste sig at der var 3 sikringer som havde noget med radioen at gøre.
    hæftede mig ved den som også trak bagagerumslyset,for det virkede heller ikke.
    og halløj en 20A sikring iboxen under rattet var næsten smeltet, ud med den og så var der lys i bagagerummet.
    Bilen ville stadig ikke starte, hmmm tilbage til instruktionsbogen, der stod der at efter afmontering af polerne til batteriet, skulle man vente 1min. før bilen blev startet, ellers ville det elektriske system ikke virke.
    okay tænkte jeg, ud og pille polen af og på med den igen, frem med uret,da der var gået 1min. satte jeg nøglen i og halløj den startede!!!

Det kan sgu nok være at svorgeren blev overrasket da jeg ringede til ham,og fortalte at jeg havde kommet til at rode lidt med hans bil!

Bilen har kørt uden problemer siden,............:-)

• #27   13. jun 2007 Yup... den sikring er vidst nok nr 12 eller 14 i sikringsboksen. Men synes nu ikke den plejer at gå. Det er hovedsikringen til ekstraudstyr smiley Men hvis man har udsat motorstyringen for en chokspænding kan den faktisk godt låse eller brænde af hvis man er rigtig uheldig. Så skal polen tages af (normalt mere end 1 minut, men det kan godt ske 1 minut er nok. Så nulstiller du motorstyrings beskyttende enheder. Så det kunne vel godt være en mulighed så ja du har delvis ret smiley

Kommentér på:
206 vil ikke starte.

Annonce