{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udluftning af kølersystem?
  • #1   9. jun 2007 Der sidder en udluftningsskrue på køleren.
    I toppen, derovre hvor man fylder væske på.

Desuden sidder der også en lille skrue på en de to slanger der går ind i kabinen.

Husk også og have fuld knald på varmeapparatet.

• #2   9. jun 2007 jeg har ikke en skrue på selve køleren. Jeg har en skrue for enden af en slange oppe ved vandbeholderen. Men hvor dan skal jeg gøre det. Skal jeg have låget af beholderen med motoren kørende sammen med varmeapparatet og skruen af, eller hvordan er fremgangsmåden?

• #3   9. jun 2007 Du åbner for skruerne og hælder vand på.
    Der går lidt tid så har den suget vandet.
    Så fylder du den op igen, og starter motoren.

Så er det bare at vente til der ikke kommer luft ud af skruen længere, så skal den lukkes.

Åben den med jævne mellemrum for at få luften ud, og efterfyld hele tiden.

Sørg for at vandstanden står HELT oppe i låget hele tiden mens du lufter ud.

Når blæseren starter, tømmer du vand af til den står på max.
    Sætter låg på, køre en tur (stadig med varme på kabinen)
    udluftning lukket.

Efter turen, kontrollere du vandstanden, og evt åbner udluftningsskruen en gang mere.

• #4   9. jun 2007 Låget af køleren samtidig med bilen står i tomgang og fuld blæs på varmeaperatet

• #5   9. jun 2007 Forstår ikke, hvorfor det er i vil ha fuld knald på varmeapparatet, da det sluger alt varmen fra motoren. Det er nemt at se/høre om det er udluftet, når blæseren starter skal den gå ud igen efter kort tid, ellers er der luft i systemet, og det udluftet. Langt de fleste udlufter sig selv, bare ved at proppen er taget af.

• #6   9. jun 2007 Bilen skal ikke stå i tomgang hele tiden..

Giv den lidt omdrejninger engang imellem. Så suger vandpumpen lidt ekstra vand, og så kan eventuelle luftlommer blive presset ud.

Er hvad jeg har erfaret. Fiat motoren er meget svære at lufte ud smiley

• #7   9. jun 2007 Man kan evt. sætte varmeapparatet på 1 og fuld varme, for at se om der kommer varme i bilen, gør der det, er det som regel et godt tegn på, der ikke er luft i, samtidig med du holder øje med blæseren.

• #8   9. jun 2007 Morten S.
    Grunden til varmen i kabinen, er for at mærke om der også kommer vand derind.

Ja, det tager varmen fra motoren, men jo længere tid den er om at blive "blæservarm", desto større er chancen for at al luft er ude.

Nej, Fiat lufter ikke sig selv ud kun ved afmontering af låget til køleren smiley

• #9   9. jun 2007 Igen til Morten smiley

Det jeg mente med fuld knald på varme apparatet var bare at den skulle stå på maks varme.
    blæser indstillingen er sådan set ligegyldig smiley

• #10   9. jun 2007 når jeg tager skruen af til udluftningsslangen, kommer der vand med ud, skal jeg bare lade den stå med åben dæksel og slange samtidig med at motoren kører?

• #11   9. jun 2007 Når der kommer vand ud af den lille skrue på slangen skal du lukke for denne og lade motoren køre videre.
    åben den igen hvert 1½ minut i 10 minutter og sørg får der står vand HELT oppe i toppen af beholderen hele tiden.

Kommentér på:
udluftning af kølersystem?

Annonce