Mazda 6 gider ikke starte. {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har min Mazda 6 GG fra 2006... har skulle lave en kompression test, hvor jeg skulle pille tændspoler og tændrør ud.
Vi klare konpression testen på et af cylinderne hvor testeren så sidder fast, og jeg maser cirka 30min på at få den ud... Den gad godt dreje motoren rundt med starteren imens vi lavede testen... men nu gider den overhovedet ikke, starterrelayet clicker men der kommer ikke strøm igennem til starteren
Starter Relayet har det fint, har også prøvet med et andet relay. Batteriet er fint. Og vi har også prøvet med startkabler.
Har prøvet at sætte plus ledning fra batteri over på Stel siden for at "nulstille" det elektriske system.
Har smækket en kode viser på som nogle gange viser koden U1900 som set på billedet...
Forstår absolut ikke hvorfor den overhovedet ikke gider...
Er virkelig taknemmelig overfor alt hjælp
jun 2025
Følger: 12 Følgere: 46 Emner: 9 Svar: 36
Men den vil stadig ikke sende strøm ned til starteren
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 710
jun 2025
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
Så den er brændt af
jun 2025
Har målt lidt hist og her og der kommer den strøm der skal ned til starteren... jeg prøver at skifte den ud
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 175
Har selv prøvet det samme, købte ny starter...og den gjorde det samme..
Det var så en stelforbindelse til batteriet der var dårlig, ingen havde rørt den stelforbindelse, men den synes lige det var tid til at gøre sig bemærket !
Check også motorens stelforbindelse.
Hvis I virkelig har brændt starteren af ved kompressionstesten, så var den nok brændt af om et par uger alligevel.
jun 2025
Havde tænkt mig at gennemgå starteren enden jeg købte en ny, for der er absolut intet liv i den...
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 175
Nu ved jeg ikke hvilket stelkabel der sidder på en Mazda, men fx Renault "fladkabler" har det gå død , når de de virkelig skal lave noget.
jun 2025
jun 2025
Bilen starter nu... stikbenet og selve stikket på klemme 50 på starteren var fuldstændig irriede til, rense det og så startede den uden problem
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
For har oplevet at man kan måle 12 volt uden starter tilsluttet
Men med starter tilsluttet, var der ingen spænding.
Pga dårlig forbindelse i bundstykket i tændingslåsen
Mazda 6 gider ikke starte.