{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Manglende pakning {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig skiftet olie på min kærestes Mazda 2 1,3 benzin fra 2012. Desværre havde jeg glemt den nye pakning til bundproppen derhjemme, og den gamle skrue havde ingen pakning. (Jeg fik mwg t sorte fingre i jagten på den)

Jeg valgte derfor at stramme bundproppen uden pakning og påfylde olien.

Jeg har tidligere skiftet olie på en motorcykel uden pakning - mener jeg - så jeg tænkte, at det måske kunne fungere.

Da jeg ikke havde en momentnøgle, var jeg desuden meget forsigtig med at stramme den for hårdt.

Problemet er nu, at den sandsynligvis ikke er helt tæt. Jeg vil naturligvis hellere købe fire nye liter olie end at skulle skifte bundkarret.

Hvor meget ville I turde stramme bundproppen, før I ville give op og tømme olien for at få den rigtige pakning på plads?

Altså i nm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende pakning
  • #1   23. sep Det er umuligt at vide, hvornår gevindet giver op.

Få du hellere tappet olien og sat den pakning i, hvis den er utæt.

• #2   23. sep Få den korrekte bolt og så er det da blot at skifte den mens olien er kold.
    Den lille mængde der render ud kan du efterfylde med.
    Lad nu være med blot at stramme med jysk håndmomnet, den slags bolte skal ofres spændendes meget mindre end man tror.

• #3   27. sep Mega godt tænkt hvis den er utæt ( jeg ser den i dag) så topper jeg bare op efter hurtigt skift af bolt og pakning smiley

Ja jeg ved godt den slags ikke skal spændes ret meget - jeg plejer også at bruge moment nøgle der her var virkelig bare en dummert hvor jeg glemte alt inden jeg kørte der hen hvor jeg skruer biler

• #4   28. sep Update bilen er nu tjekket - den drypper ikke.

Men jeg tænker nu stadigvæk den får en bundprops pakning ved næste olie skifte.

smiley

Kommentér på:
Manglende pakning

Annonce