Ny VAG nøgle med 3 knapper - Hvilken? {{forumTopicSubject}}
Min flipnøgle til min Seat Altea 2013, er super slidt ved låseknappen. Den fjernbetjente centrallås fungerer, men jeg skal virkelig trykke hårdt ned for at få forbindelse, og mærker ikke den her bløde fornemmelse, der ender med et klik. Knappen til at låse op er lidt mindre slidt, og knappen til bagagerummet fejler intet.
Jeg kan se, at der er et hav af uoriginale nøgler, hvor man blot kan flytte indmaden fra sin nøgle over i, og dermed få en "ny" nøgle, men oftest siger de, at man så skal få skåret en ny nøgle i det nye blad. Andre viser, hvordan man kan flytte det gamle blad med over, men måske skal noget tilpasses...
Mit spørgsmål er: Har nogle direkte erfaring med hvilken eftermarkedsnøgle, der er bedst at købe, så jeg igen kan få knapper på min nøgle, der bare spiller? (Når jeg altså ikke vil bruge flere tusinde kroner på en OE nøgle hos VAG).
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
okt 2025
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 25
Vi fik lavet en til en Picanto.
Den virker ganske fint.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 70
okt 2003
Følgere: 31 Emner: 49 Svar: 75
Hej, det var præcist hvad jeg endte med at gøre, tak. Så vi har samme erfaring nu. Heldigvis var knappen på printet i orden, så den fungerer fint med de nye knapper nu. Bladet fra den gamle nøgle flyttede jeg over, men måtte dog lige slibe lidt på den med en fil, for at det kunne passe ind i holderen. Jeg vil helt sikkert gøre det samme igen næste gang, at jeg har en slidt nøgle.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 31
Ny VAG nøgle med 3 knapper - Hvilken?