{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Lasse C
Lasse C
Emner: 1 Svar: 1

Raslende lyd fra motor {{forumTopicSubject}}

Der er en Skoda fabia fra 2010 jeg er ved at kigge på, da jeg skal købe ny bil til min far, har været ude og kigge på den og kørt i den, den kører helt fint, men når man kører og accelerer så kommer der en raslende lyd fra motoren. Ejeren siger det er kæden, altså kæderemmen den kører med, da den ikke bruger tandrem. Så vil jeg høre om det er et problem eller om det kan være noget andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Raslende lyd fra motor
  • #1   8. nov Hvis den er så meget billigere end resten at der er penge til at skifte kæden, og det giver mening, så er det da muligt det er et fint køb..
    Ville ikke selv køre rundt i den med raslende kæde, da den vil hoppe på et tidspunkt, og så står han uden bil igen

• Lasse C
    Lasse C Tilmeldt:
    nov 2025

Emner: 1 Svar: 1
    #2   8. nov #2
    Altså den koster 20.000 og har gået 170.000 km og fejler intet andet end det ene problem, men hvad koster det og få skiftet? Ejeren sagde at det ikke var noget problem at den sagde det og den sagtens kunne køre videre med det

• #3   8. nov Normal ligger kædeskift fra 6-13.000, ved ikke hvad det kan koste på en skoda desværre, men forvent 10, under og du kan være glad
    Og ja, man kan da forsætte med at køre med det, lige indtil den ikke holder nok pres på kæden, og den kan hoppe en tand eller 8.

• #4   8. nov Mange små motor med kæde raske i kæden
    Nogen køre længe med det andre ikke så længe

Det er ikke nogen opskrift på hvornår uheldet sker
    For det sker på et tidspunkt

Men hvilken motor er det??

For en TSI/tsfi har en højtryks benzin pumpe der er mekanisk trukket af knasten
    Og den tikker Meget højt og kan lyde som kæde eller ventiler der snakker

Kommentér på:
Raslende lyd fra motor

Annonce