{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.989 visninger | Oprettet:

Trækker til højre efter sporing??? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg fik min bil sporet igår, og hjulene afbalanceret.
Jeg fik sænket min bil bil for ca. 1 måned siden, så den var begyndt at slide lidt på indersiden af forhjulene.

Dækmanden har gjort følgende.. Byttet for og baghjul.
Sporet bilen. Afbalanceret hjulene.

Da jeg så igår aftes skulle ud at køre på lige vej lægger jeg så mærke til at den trækker til højre, og at hjulene hopper en anelse ved 100km/t.

Jeg ringer så her til morgen og siger at jeg ikke er helt tilfreds med sporingen, og får så at vide at det er i hvertfald ikke sporingen det er galt med. Det må være mine dæk.
Så spurgte jeg ham så om ikke han havde byttet for og baghjul = næsten nye dæk foran.. Den forklarede han så med at det kunne være de slidte forhjul der nu var kommet ned bagerst på bilen, der gør at den trækker skævt...

Kan det virkelig passe at dækkene kan gøre at den trækker til højre ??

Selvfølgelig hvis der er uens dæktryk og lignende.. Men det går jeg ud fra er blevet tjekket ved afbalancering..

Mvh Bjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækker til højre efter sporing???
  • #3   20. jun 2007 dækkene er hankook og købt sammen med fælgene for 2-3måneder siden. En spinner?? Er det ikke det samme som at afbalancere ? Det er alle fire hjul blevet..

  • #6   20. jun 2007 Okay, på den måde.. så ved jeg godt hvad en spinner er.. smiley

    Jeg skal forresten lige sige at FØR afbalanceringen og sporingen kørte den 100% ligeud.. Så det kan være at det har noget at gøre med at de forreste nu er blevet byttet med de bagerste.


  • #7   20. jun 2007 For lige at komme med en tilbagemelding..

    Jeg har lige været forbi dækmanden.

    Han byttede om på for og baghjul igen.. Og så skete miraklet. Den kører ligeud igen.. Mystisk synes jeg.. hehe

    Men hjulene blev også kørt igennem afbalancering igen, og der var 3 fælge der manglede 10 og 15 gram.


Kommentér på:
Trækker til højre efter sporing???

Annonce