Chevrolet Orlando diesel 2012 aut. – svært ved at koldstarte {{forumTopicSubject}}
Hej
Chevrolet Orlando diesel med automatgear driller ved koldstart:
Svært at starte efter nat/længere stilstand, men starter fint når den lige har kørt 5–10 min.
Skal træde på bremsen for at starte. Hvis jeg træder MEGET hårdt, vil den oftere starte, end hvis jeg bare træder normalt.
Bremsepedal føles lidt blød. Har lige fået skiftet klodser og skiver. Planen er at lade batteriet op med CTEK for at udelukke svagt batteri.
Spørgsmål:
Kan en dårlig/fejljusteret bremsekontakt give de her startproblemer?
Mener I, at bremsesystemet bør udluftes/tjekkes pga. den bløde pedal?
Hvad ville I ellers tjekke først på en diesel med de symptomer (gløderør, relæ, sensor?). Jeg har lige fået skiftet brændstoffilter.
Tak for input.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.056
jun 2023
Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 244
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.305
Flere detaljer tak
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.515
Og i så fald, lyser den når du sætter tænding på, og slukker når motor starter og køre??
Og der skal nok en tester på og se hvad den kan fortælle
Og evt fejlsøge ud fra det
ALT andet er rent gætværk
Og bliver dyr i, at skifte dele ud
Indtil bilen virker igen
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.461
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.942
https://www.google.com/search?q=multimeter&oq=multimeter&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyDAgAEEUYORixAxiABDIGCAEQRRhAMgYIAhBFGDsyBwgDEAAYgAQyBwgEEAAYgAQyBwgFEAAYgAQyBggGEEUYPDIGCAcQRRg80gEIMzk1MGowajeoAgCwAgA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 26
Den starter uanset om jeg træder hårdt eller normalt på bremsen, men dog vanskeligt. Og det kræver 2-3 startforsøg - dvs. 1-2 gange hvor den ikke starter. Men af og til lidt lettere hvis jeg træder hårdt.
Jeg har en obd2 scanner men den finder intet.
Motorværnslampe lyser fint og slukker når bilen er tændt.
Og ja jeg mistænker også gløderørene, men jeg ville først høre om det kunne være den bløde bremsepedals skyld også.
#Allan: Er det mht batteri du vil bruge multimeter? Jeg har ladet det op med ctek lader og det burde være fuldt opladet.
Chevrolet Orlando diesel 2012 aut. – svært ved at koldstarte