{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo 95 Håndbrems? {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet bagbremser på en Mondeo fra 95 og nu er det så at den der forbandede håndbrems den ikke vil tage fat før den har nået 7-8 hakker.. Jeg spurgte igår på det og nogen mener at den er selv-justerende og andre mener at den skal justeres manuelt.. men jeg kan simpelthan ikke finde ud af hvor enten man selv skal justere den eller hvor det selvjusterende system sider så jeg evt. kunne se om det var i stykker? Håber i kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Mondeo 95 Håndbrems?
  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #1   21. jun 2007 jeg er sikker på at du selv skal justere den, du kan så vidt jeg husker justere den i midten af bilen neden under.
    det selvjusterende system virker stort set aldrig.

• #2   21. jun 2007 Thomas G - Nej under bilen er der kun et wire-træk der deler sig i to wirere..

• #3   21. jun 2007 forudsat at bilen er med tromler i bag, så skal du have tromlen af og så sidder der et stort og et lille hjul med en masse riller i. Det er i disse du skal stramme håndbremsen.
    Og Ford's selvjusterende crap...... glem det !

• #4   21. jun 2007 Honda . - Ja det er med trommel.. Jamen er det ikke den man justere hvor meget den alm. brems skal bremse bagpå..?

• #5   21. jun 2007 hmmmm mit selvjusterende virker da meget fint og den er fra `93....... og det ligner ikke noget der nogensinde er blevet skiftet.......gav det bare lidt rustopløser og rensede det bagefter så var det "næsten" som nyt

• #6   21. jun 2007 Jens > Jo, men hvis du justere det rigtigt, altså bakkerne helt ud til tromlen, så du kan høre de køre imod, så skulle håndbremsen også gerne blive strammet op samtidig.

• #7   21. jun 2007 Honda . - De er justeret så man kan høre de skraber på tromlen men håndbremsen vil bare ikke som den skal..?

• #8   21. jun 2007 Og det er komplet nye bremser med ny cylinder og ny justerings-dims

• #9   21. jun 2007 så må der være noget mellem trommel og håndbremse, der ikke er som det skal være. Virker jo som om kablerne er en anelse for lange.

• #10   21. jun 2007 Honda . - Ja det skal jeg så ikke kunne svare på det er ikke min bil.. Men hva med inde ved selve håndtaget er der nogen justeringsmulighed der for syns ikke jeg kan se noget..!?

• #11   21. jun 2007 mener det ikke.. plejer bare at justere den op ude i tromlen. Men evt. kig nede ved siden af, foran og bag ved håndbremsen. Måske skal du have noget beklædning pillet af - det kan sidde de mærkeligste steder de justerskruer.

• #12   21. jun 2007 Honda . - Har haft plastikken af omkring håndbremsen men kan intet se.. Det er fandenme irriterende gider ikke ha den stående i garagen mere den fylder a helved til.. og jeg gider simpelthan ikke til at skile det hele ad igen..

• #13   21. jun 2007 hvad med lige under håndbremsen under bilen? over udstødningen

• #14   22. jun 2007 den skal justeres i tromlen. slæk kablet, og justerings skruen, sidder vist oppe under håndbremsestangen.
    skil tromlerne ad igen og der sidder en vandret anordning i toppen, under hjulcylindren. den justerer man ud så tromlen kun lige kan komme på igen. og så prøver man håndbremsen, hvis den lige ska strammes lidt gøres det på justeringen ved kablerne.
    husk at rense tromlen for gammel rust og hvis der er en stor kant på hvor man kan se hvor bakkerne har bremset så få den fjernet også. enten med vinkelsliber eller få dem drejet af hos prof.... så skulle det virke.

Kommentér på:
Ford Mondeo 95 Håndbrems?

Annonce