{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
40 visninger | Oprettet:

VW DQ250 {{forumTopicSubject}}

Jeg er ejer af en VW Passat 3.2 FSI fra 2008 med DSG og 4Motion.

Jeg har over en periode haft udfordringer med gearskift, som tidligere kunne være ret markante – blandt andet hårde ryk ved acceleration, især ved overgang fra moderat til hårdere gas (fx nedgearing fra 6. til 4. gear). Det er blevet væsentligt bedre, men jeg oplever stadig problemer ved igangsætning.

Symptomet er, at når jeg træder blødt på speederen fra stilstand, kan der gå et øjeblik uden nævneværdig reaktion, hvorefter bilen pludselig tager fat. Det giver en fornemmelse af forsinkelse efterfulgt af et “hump” fra 0 km/t.

Inden for de seneste ca. 1.000 km er følgende dele udskiftet: Mechatronic, svinghjul, kobling (alt oem).

En observation er, at hvis der udføres nulstilling/adaptation af gearkassen, kører bilen umiddelbart meget smooth bagefter. Efter nogle kilometers kørsel vender symptomerne dog gradvist tilbage.

Der er umiddelbart ingen fejlmeldinger på tester.

Jeg er derfor nysgerrig på, om problemet kan relateres nu til, speederpositionssensor, gasspjæld. anden relateret sensor eller signal, som påvirker momentforespørgslen?

Hjælp - har allerede brugt for over 50k smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Full skim coating a room, painting entire appartment and more 205 kr.
  • Fjernelse og omfugning gulv i bruse niché 3.500 kr.
  • Afløb - stoppet i bad (ældre dybt beton afløb er mit gæt) 1.250 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Siemens iQ800 vaske/tørre maskine - formentlig skifte varmelegeme 1.300 kr.
  • Tv opsætning-montering 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW DQ250
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.337
    #1   10 minutter siden Kun for at præcisere, blev mechatronic'en skiftet ud, eller udskiftede man solenoider?

Måske et meget dumt spørgsmål, hvis du lægger håndbremsen ned/frigører, kan du skubbe bilen frem mens den står i P

Kommentér på:
VW DQ250

Annonce