{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
108 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Følgere: 31 Emner: 50 Svar: 75

Kilerem springer på VW Taro 1995 (Toyota Hilux 22RE) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige anskaffet mig et projekt, med en sjælden VW Taro 2.4 benzin 4x4 fra 1995, som praktisk talt er en Toyota Hilux.

Usynet i over 6 år, og stået helt stille i minimum 2 år.

Meget skal laves, og tidligere ejer er gået bort (og jeg er ikke mekaniker smiley )

Ét probem er, at den springer kileremmen. Jeg har fået at vide, at det gjorde den ofte, og jeg kan også se, at remmen nu sidder helt skævvredet.

Jeg fik efter en dags tid startet motoren op med en booster, efter den havde stået helt stille i over to år udendørs i Sverige.
Så snart boosteren blev afmonteret, døde motoren. Der lades altså ikke, men det gør der måske ikke, fordi at remmen sidder dårligt, så måske er generatoren ikke død. Den er i hvert fald fra 2018 kan jeg se på en label, så den er blevet udskiftet af tidligere ejer, men springer altså stadig remmen.

Jeg tænker, om det udelukkende er et fysisk problem, med malplacering. Umiddelbart når jeg kigger op nedefra, så ser de to remhjul på motoren ud til at flugte hinanden, imens generatorens remhjul peger lidt længere fremad mod fronten af bilen, hvilken kan forklare skævkøring. Men det er blot hvad jeg kan se på mit blotte øjemål nedefra.

Generatoren sidder jo monteret som den gør, og kan derfor ikke monteres længere indad. Havde det være omvendt, at dens remhjul sad nogle mm længere inde, ift de andre, så kunne problemet jo forsøges løst med nogle afstandsskiver, for at får hjulene til at flugte.

Er I med? smiley

Jeg ved altså ikke om generatoren er død, men uanset, så vrides remmen skæv.

Råd og vejledning modtages smiley