{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
108 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Følgere: 31 Emner: 50 Svar: 75

Kilerem springer på VW Taro 1995 (Toyota Hilux 22RE) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige anskaffet mig et projekt, med en sjælden VW Taro 2.4 benzin 4x4 fra 1995, som praktisk talt er en Toyota Hilux.

Usynet i over 6 år, og stået helt stille i minimum 2 år.

Meget skal laves, og tidligere ejer er gået bort (og jeg er ikke mekaniker smiley )

Ét probem er, at den springer kileremmen. Jeg har fået at vide, at det gjorde den ofte, og jeg kan også se, at remmen nu sidder helt skævvredet.

Jeg fik efter en dags tid startet motoren op med en booster, efter den havde stået helt stille i over to år udendørs i Sverige.
Så snart boosteren blev afmonteret, døde motoren. Der lades altså ikke, men det gør der måske ikke, fordi at remmen sidder dårligt, så måske er generatoren ikke død. Den er i hvert fald fra 2018 kan jeg se på en label, så den er blevet udskiftet af tidligere ejer, men springer altså stadig remmen.

Jeg tænker, om det udelukkende er et fysisk problem, med malplacering. Umiddelbart når jeg kigger op nedefra, så ser de to remhjul på motoren ud til at flugte hinanden, imens generatorens remhjul peger lidt længere fremad mod fronten af bilen, hvilken kan forklare skævkøring. Men det er blot hvad jeg kan se på mit blotte øjemål nedefra.

Generatoren sidder jo monteret som den gør, og kan derfor ikke monteres længere indad. Havde det være omvendt, at dens remhjul sad nogle mm længere inde, ift de andre, så kunne problemet jo forsøges løst med nogle afstandsskiver, for at får hjulene til at flugte.

Er I med? smiley

Jeg ved altså ikke om generatoren er død, men uanset, så vrides remmen skæv.

Råd og vejledning modtages smiley

Jeg har lejet med ind på et nedlagt entreprenørværksted i Sverige en lille måneds tid, hvor jeg går alene, for at få bilen køreklar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerning af eufeu 2.000 kr.
  • Opmåling af hus til bbr 2.500 kr.
  • Vores toilet lukker ikke vand ind i tank 700 kr.
  • Rengøring som sidst med ekstra fokus på glaslamper 1.200 kr.
  • Hænge hylder på på badeværelse 1.600 kr.
  • Bremsetjek på bil - udekørende mekaniker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilerem springer på VW Taro 1995 (Toyota Hilux 22RE)
  • #1   i dag kl. 01:05 Kan remhjulet være sat omvendt på. Normalt er de vidst centerede, men det kan måske tænkes at det har et lille offset.
    Hvor meget forskydelse snakker vi om ?
    Derudover kan det snildt tænkes at dårlig vedligeholde generator er for tung at trække rundt og slider remmen i stykker, samme går for vandpumpen (hvis den er drevet at kileremmen anyways). Men spændende projekt at genoplive biler der har stået stille længe.
    Anden mulig årsag er at man har monteret en forkert/uoriginal generator, som ikke helt havde de mål som den oprindelige.
    Er der tegn på at der har været smådyr i nærheden af bilen ? for så kan ledningsnettet være udfordet.

Kommentér på:
Kilerem springer på VW Taro 1995 (Toyota Hilux 22RE)

Annonce