{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

afmontering af drivaksel {{forumTopicSubject}}

Hej gutter. Jeg har brug for lidt hjælp her.

Jeg er ved at afmontere en drivaksel som skal udskiftes, og det går også meget godt, men jeg nu er jeg stødt panden ind imod en mur.

Jeg skal have trukket drivakslens "hoved"(rød på tegning) ud af selve hjulophænget, og jeg har prøvet at hive, eller banke med en træklods på den, men ligemeget hjælper det.

Jeg har afmonterede diverse bolte som der sidder rundt omkring, og ville ikke mene der skulle være flere.

Bilen er en corolla fra 94 ee101 og det er venstre "korte" drivaksel som jeg skal have ud.

Jeg har nogle billeder herinde som i kan se:

http://surl.se/bvib

Har i nogle bud som kan hjælpe mig videre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afmontering af drivaksel
  • #1   10. jul 2007 Jeg vil mene du skal have den bolt under manchetten af også. det skulle jeg på min rolla da jeg skulle have skidtet ud for at skifte hjulleje

• #2   10. jul 2007 det er da slet ikk nødvendig hverken at pille styrekugle eller fjederben af... du skulle bare have taget bærekuglen... sæt de 2 bolte i fjederbenet igen og pil så bærekuglen af så er jeg sikker på du kan rykke det fra hinanden...

• #3   10. jul 2007 okay 3 vidt forskellige ting der er blevet sagt nu. Hmm og det er lidt svært bare at give den en ordentlig en når man også skal holde igen for at den kan slåes ud.

men jeg kan sætte de andre bolte tilbage i og så tage bærekuglen af, så kan jeg rokke den ud?

Fordi det har jeg ikke prøvet endnu.

• #4   10. jul 2007 jamen hvis den sidder fast i navet pga rust så er der ikk anden vej end at slå den ud... jeg forstod det sådan at den var løs men du ikk kunne trække den ud fordi der ikk var plads...

• #5   10. jul 2007 Faktisk har vi allerede skiftet drivakslen ud med denne som jeg købte hos en ophugger, men den er en smuule for lang som gør at vi ikke kan spænde den ordentlig. Så den skal ud igen og en bytter hos huggeren. Men nu var det ikke lige mig der skilte den ad i fredags, jeg lavede noget andet på det tidspunkt, så det kan dårligt være rust smiley
    Men ligemeget hvad sidder den super godt fast.

• #6   10. jul 2007 jev ville nok have taget den op af bærekuglen og så er det bare at slå til med en træklods og en stor hammer

• #7   10. jul 2007 man ødelægger ikke noget i den anden ende hvor drivakslen sidder fast, hvis man bliver ved med at banke?

• #8   10. jul 2007 Du skal kun have bærekuglen og den store centermøtrik af.
    Styrekugnen skal ikke af.

Når du har bærekugnen taget af, kan du trække spindelen ud, og holde igen i trækakselen, så den bliver siddende i første omgang.

• #9   10. jul 2007 Altså hvis i lige har monteret den i fredags, så er det jo nok ikke rust der er skyld i at den sidder fast, vel? =)

• #10   10. jul 2007 nej præcis, der burde virkelig ikke være rust hehe.

Nå men jeg må prøve så, der er ikke andet for smiley

tak for hjælpe og jeg vender tilbage hvis ikke det hjælper smiley

• #11   10. jul 2007 Helt sikkert bærekuglen.

Lille problem = lille hammer
    STORT problem = STOR hammer smiley

• #12   11. jul 2007 hvis man nu er rigtig smart tager man bare de 2 møtrikker og den ene bolt der sidder i bærearmen..... men vent med at løsne dem, til de har givet den en på hatten...!
    men skrue de bolten i fjedrebenet i først.....! når du har slået hårdt nok, så giver akslen sig!! men husk altid at sætte møtrikken på så du ikke smadre gevindet, de kan er mekker hos toyota!

Kommentér på:
afmontering af drivaksel

Annonce