{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

tandrem, hvornår ska den skiftes ? {{forumTopicSubject}}

hej smiley

Håber der er nogen der li kan hjælpe mig en tand her.
Jeg har denne her golf 3, det vides ikke hvornår der sidst er skiftet tandrem, motoren har kørt over 150.000 km og karossen 256.000 km... så mit spørgsmål er hvordan kan man se at en tandrem skal skiftes hvis man ikke har nogen servicebog eller noget og ved ikk hvornår den sidst er skiftet...

håber i kan fortælle mig hvordan man ser på det
.. Skal ha skiftet tandrem imorn og motoren kører fint nok, men den hakker lidt ved opstart, men når den først kører et stykke tid kan man ikke høre hakken mere ??

kan nogen give mig nogle gode råd ? ved godt det noget skidt at man ikk lige ved hvornår den sidst er skiftet ?

hjælp !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandrem, hvornår ska den skiftes ?
  • #1   18. jul 2007 tandremmen skal skiftes hver 120000km eller hver 4år

• #2   18. jul 2007 Du kan jo se på tandremmen hvis den er mør eller lignende ligesom kileremmen.
    mener de skal have skiftet ved hver 90.000km de golf'er der, men de kan vidst godt tåle at gå lidt længere.
    Har haft set en bil hvor den aldrig var skiftet og da vi skulle skifte den havde motoren gået omkring 380.000km og der var en DEL tænder faldet af og lå nede i bunden af dækslet :S

• #3   18. jul 2007 Bare se at få den skiftet

• #4   18. jul 2007 jeg ville også skifte den...

• #5   18. jul 2007 skift den det er bedre. og ik fordi den er så dyr til sådan en... og man kan ik rigtig se om den er slidt det er det der er inden i remmen der bliver slidt... bare skift den så er du sikker... men hvis det er en g3 1,8 mono så kan motoren godt holde til den springer.. bare træls og holde et øde sted...

• #6   18. jul 2007 hehe tak for alle svar smiley ja den blir skiftet... men kan jeg komme ud for noget skidt med motoren... ? altså at den skal ha skiftes mere... men når bilen hakker når motoren lige er startet er nok stemplerne.. men er det normalt ?

men er der slet ikke andet man kan se på hvis tandremmen er død eller noget.. i god tid...?

• #7   18. jul 2007 Har lige fået skiftet min for en måneds tid siden... Han sagde den skulle skiftes efter 80-100000 km... Alt efter hvordan man kører! Smed lige omkring 2100 kr for det... På en honda civic...

• #8   18. jul 2007 det er en helt almindelig 1.8cl ... golf 3, årg..92... jeg kan ikke resikere at der er noget helt vildt galt med motoren vel , selvom den kører fint nok? ..

• #9   18. jul 2007 Manni> Hvis motoren ikke har det samme "træk" som noralt, kan det være tegn på den er godt slidt... Kan mærke forskel på min... Trækker bedre nu...

(ret mig hvis jeg tager fejl i andre)

• #10   18. jul 2007 Steffen N : du har fat i noget... den trækker ret skidt fortiden.. syns jeg af en 1.8 cl motor, 90 hk... kan jeg være meget uheldig med at motoren er helt gal ?

• #12   18. jul 2007 andrea P --> jamen det kom jeg sku i tanke om for nogle uger siden, at jeg ikke engang viste hvornår den var skiftet sidst og om den overhovedet er skiftet, da jeg ikke kender den forriges ejers liv med bilen... men det blir skiftet imorn... men har sku lidt nøjeren på, for den trækker ikke helt som jeg vil ha det ... smiley

ja det self altid godt at få den skiftet inden lortet bryder sammen.. nogen der har oplevet noget uheldigt med deres bil og tandrem ?

• #13   18. jul 2007 Du kan risikere at smadre motoren hvis den springer... Og det koster jo... smiley så få den hellere skiftet... hellere smide de "håndører" end at kulle skifte moter...

Hvis den ikke trækker så godt, så er det nok fordi den er temmelig slidt...

• #14   18. jul 2007 okay jeg får den hurtigst til mekanikeren imorn.. og han har vist bestilt det hele til den imorn.. så håber det hele ordner sig.

Kommentér på:
tandrem, hvornår ska den skiftes ?

Annonce