{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Min nye Golf 4 {{forumTopicSubject}}

Hello. smiley
Jeg har næsten lige købt en Golf 4 1,8 20V og opretter snart bilen herinde, men der er først lige nogle ting.

1. Jeg har kigget i manualen og har nogenlunde fundet frem til hvilken motorolie der skal bruges til den, men skal det være syntetisk eller mineralsk olie? Og hvad kører I med, da der jo står et par stykker angivet.

2. ABS-advarselslampen lyser konstant. Det er kun den gule, så der er altså noget galt med en måler et sted, hvordan finder jeg frem til den der er i stykker. Jeg har en ny ABS-føler, da jeg fik at vide det var den det var galt med.

3. Mit fjernlys er lidt skeløjet. Højre pære sidder lidt for langt ovre til venstre (set ind forfra) og gør at den altså lyser for meget over til venstre (set inde fra bilen). Hvad gør jeg her? Helt ny forlygte?

4. Og så lige til sidst, hvis jeg vil have ekstraudstyr i den, såsom elruder, tågeforlygter osv. hvad gør jeg så? Er det ud til en ophygger eller kan man få det gjort hos mekaniker uden det koster flere tusinde?

På forhånd tak for hjælpen, glæder mig til at komme igang herinde. smiley

Hilsen XP.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min nye Golf 4
  • #1   23. jul 2007 Du skal have en tester på den for af finde ud af hva der er galt med abs,en.. og det med elruder koster ikke gratis.

• #2   23. jul 2007 Okay, altså en tester hos mekanikeren kunne jeg forestille mig?

Og ekstraudstyret, har du en idé om prisen ca.?

Tak for svaret. smiley

• #3   23. jul 2007 Altid syntetisk, og det er din abs føler der er gået! Og ja, huggeren er din ven på det sidste spørgsmål:)

• #4   24. jul 2007 Hey.

Tak for de mange svar. Jeg er jo egentlig på udkig efter de originale tågeforlygter.

Og godt,¨så ryger der syntetisk på den. smiley

Men er da noget skuffet over at jeg skal til ophugger for at få elruder i den, det er sQ ringe de ikke kan sætte sådan noget i bagefter. Æv, så må jeg leve med manuelle ruder.

Og det med føleren, ja den er højst sandsynlig røget en tur, men hvilken og hvordan bliver den testet? Hvis det er hos mekanikeren så koster det jo 70 mia. i timeløn.

Pimp! - Det er ikke pæren den er galt med, det er positionen på pæren i soklen og har ikke en ny pære liggende, har jo næsten lige købt bilen.

Jeg siger tak for svarene.

• #5   25. jul 2007 Det tager max 10 min at udmåle en bil for abs fejl, med rette udstyr... så det koster måske 150 kr. - Du kan da sikkert købe de orginale el ruder fra ny endnu til sådan en, men de koster bare kassen... Alt kan lade sig gøre...

• #6   28. jul 2007 Tak for svaret Klaus H.

Jeg kører sQ op til dem og spørger om ikke de vil teste hvilken det er galt med og så spørger jeg på det sideelrude-halløj samtidigt.

Tak for svarene alle sammen. smiley

Kommentér på:
Min nye Golf 4

Annonce