{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Saxo: ABS Sensor tér sig {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg var i fredags lige forbi en halvautomatisk vaskehal, da jeg skulle ind og se striben, og det går jo ikke med en beskidt bil vel...

Nå men. ca 2/3 inde i vasken lige inden de gigantiske hårtørrere begynder min ABS lampe at lyse. Genialt når man skal ind og trykke på pedalen... Jeg prøver så at slukke bilen et øjeblik for at se om det afhjælper problemet, men ak nej. Hele aftenen tænder og slukker lampen.

Jeg har siden lørdag haft konstant lys i lampen, ingen ændring i bremserne, de hverken hugger eller noget andet, men man bliver bare bims af at se på den..

Er der evt nogen af jer kan sige mig hvordan jeg kan afhjælpe mit problem? Evt at skille bremserne ad og give en gang WD40 eller noget i den stil?

Mange tak på forhånd
/ Patrick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saxo: ABS Sensor tér sig
  • #1   14. aug 2007 Hvis ABS-lampen lyser er ABS-funktionen ude af drift.

    Det letteste vil være at køre til et værksted og få fejlen læst ud, og tage den derfra.

    Det kan være selve føleren, abs-ringen eller fugt i stikket.


  • #2   14. aug 2007 det er bremser vi snarker om du skal ikke selv begynde at fuske med dem DET KAN VÆRE et liv vi snarker om

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #3   14. aug 2007 Hvis der ingen ændring er i bremserne, så prøv evt at afmontere ledningerne og monter dem igen.. (Hjalp på min da min håndbremselampe lyste konstant)..

    Eller bare flå sikringen ud smiley


  • #4   14. aug 2007 [C+]SiVaSLi REIS[C+] .:
    Jeg har såmænd heller ikke tænkt mig at fuske med bremserne. Har bare hørt diverse franskmænd har svagheder i ABS sensorerne, mere derfor jeg forhørte mig herinde, da jeg ved der er mange Saxo-ejere herinde. Det kunne være det var et kendt problem/en kendt svaghed, hvorpå man kunne undgå et værksted.

    For det er slet ikke noget problem at køre den på værksted, kun at finde tiden til det...


  • #6   14. aug 2007 Med en saxo er der mange forskellige muligheder når du nævner ABS lampen som problem smiley

    Det kan være stikket der skal af og påmonteres igen.. Det kan være lidt skidt der har sat sig fast der og genere sensoren eller den kan være færdig =) Har oplevet lidt af hvert med min gamle saxo =)


  • #7   14. aug 2007 Er helt enig med Anders H.

    Lyder klart som en ABS føler der er gået..

    På min skiftede jeg 2 sidste efterår... Men min lyste også konstant. Men tag på Citroën værksted og få dem til at sætte deres computer i bilens stik. Så får du svar med det samme:)


  • #8   14. aug 2007 Tak skal i have, jeg kører til den nærmeste elektromekaniker efter jeg har prøvet at tage alle stik af.

    I skal allesammen have tusind tak for hjælpen.


Kommentér på:
Saxo: ABS Sensor tér sig

Annonce