683 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "sænkning til syn?"
Sænkning/syn
Står og skal sænke min bil med en gevindundervogn og vil gerne lige have styr på reglerne inden. Har fuldstændig styr på det med 25cm til tågelygterne og 50cm til forlygter. Men skal bilen til sy...
Står og skal sænke min bil med en gevindundervogn og vil gerne lige have styr på reglerne inden. Har fuldstændig styr på det med 25cm til tågelygterne og 50cm til forlygter. Men skal bilen til sy...
Skrevet af: Hell cat - 8. aug 2014
Sænkning til syn
Hej. Jeg var til syn idag med min Audi a3 fra 2002. De ville ikke godkende bilen, da der sidder en gevindundervogn på med andre fjedre. De var ikke godkendt til undervognen som han sagde. Mit spørg...
Hej. Jeg var til syn idag med min Audi a3 fra 2002. De ville ikke godkende bilen, da der sidder en gevindundervogn på med andre fjedre. De var ikke godkendt til undervognen som han sagde. Mit spørg...
Skrevet af: kim l - 3. apr 2012
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Skifte toilet 1.200 kr.
- Jord græs oprydning 2.500 kr.
- skifte vandhane i bryggers 500 kr.
- Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
- Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.
feb 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 1.290
25 cm fra underkant tågelygte
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
selvfølgelig er der ingen regel der siger max 40mm...
ved ikke hvem der går og digter sådan noger lort op.
Færdselsstyrelsen siger at der mindst skal være 50 cm fra jorden (plant underlag) og op til lyskeglens udmunding
hvis man kører med tågelys så skal der lige sådan være 25 cm op til lyskeglens udmunding
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 26
det er rigtig nok det med målene. men man må ikk sænke mere end 40/40.
jun 2005
skulle der vist stå...
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jun 2005
tag en halv time ud af din dag og læs lidt herinde www.fstyr.dk
alt afhængig efter hvilken bil du har må du sænke hvad du vil, så længe lygtemålene overholdes og du har tüv.
f.eks.
Suzuki grand vitara, som jo er ret høj fra fabrikken af. den må du godt sænke mere end 40mm hvis du kan finde et sæt med tüv godkendte fjedre... den kan muligvis sænkes 80 eller 100mm uden at den er for lav.
dog skrives det som konstruktiv ændrig til syn at den er sænket mere end 40mm. men det gør det ikke ulovligt.
f.eks. min egen bil. Corolla E10, den har 53cm til lygten std. og der kan man ikke bare sænke hvad man vil! der skal man nok ikke sænke mere end 40mm, hvis man vil være sikker på at få den synet...
sådan er det jo forskelligt med std. højde på biler.
ellers hvis du ikke tror på mig så ring og spørg din lokale synshal, det er der jeg har det fra
jun 2005
ellers må der jo bare gevind på den
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
jun 2005
men jeg har sænket min 55/45mm og der er tüv på de fjedre, men jeg har så stadigvæk kun 48cm til forlygterne.
men det er så fordi bilen er lav i forvejen.
det er nok mere fordi folk har det som tommelfingerregel at man ingen problemer har til syn med 40/40
det er også rigtigt. men man må jo gerne sænke den mere lovligt
sænkning til syn?