{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Motorhaveri! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik skiftet starteren i aftes på min E36 318i, hvilket var noget være rod, den sidder et komplet umuligt sted..... (indsugningmanifolden måtte af.)
Men vi fik den skiftet, og testet bilen. den kørte perfekt, startede helt super. og stod i tomgang 10 min uden prob.
Jeg triller bilen hjem stille og roligt og går i seng.

Til morgen hopper jeg glad ud i bilen, for nu starter den bare pisse godt uden den mystiske lyd som eller var årsagen til starterskiftet...

Med det samme jeg starter bilen kommer der forfærdelige lyder fra motoren som om den køre uden olie...... den hakker og sprutter og går så ud.
efter chokket finder jeg ud af den har smadret tændrør nr 4 totalt, den har knækket et ben af, og flækket porcelænet...
Jeg skifter tændrøret i håb om at det kun er det.
Den starter fint men efter 5 sek kommer de forfærdelige metalliske lyder tilbage...
Tjekker det nymonterede tændrør, og det er nu næsten lige så smadret?

Jeg finder en magnet og fisker et par så metal stumper op, det fra det første tændrør.
Og har ikke gjort mere derefter.

Hva tror i kan være sket?

Mener ikke at have tabt noget ned i indsugningen, men noget snavs kan måske være faldet ned under afmonteringen aftenen før.
Men bilen kører fint under test, først ved kold start starter "helvedet"

Jeg lytter gerne og tager imod råd fra jer alle.

Johnny
Århus C

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorhaveri!
  • #1   27. aug 2007 Du har tabt noget ned i indsugningen og risikerer at smadre topstykke / stempel / ventiler hvis du fortsætter med at køre i den. Det er muligvis allerede for sent....

• #2   27. aug 2007 Helt klart noget som er tabt i indsugningen........ NITTE!

• #3   27. aug 2007 Har du adgang til trykluft, kan du prøve at blæse ned i tændrørshullet og høre om der skulle være mere dernede eller bare blæse det ud.

Men der er stor chance for at der er brækket nogt af en af ventilerne eller bøjet den. Men man har jo lov at håbe smiley

• #4   27. aug 2007 har i ikke fået det kamera derned endnu? jeg har forresten snakket med flere her i weekenden der siger at der er alt for lidt spillerum til at der kan komme noget ned igennem ventilen. og de sagde allesammen at det kan ikke have noget med det at gøre når den kørte godt så længe aftenen inden

• #5   27. aug 2007 Ventilen åbner typisk 7-10mm så der er MASSER af plads til en skive eller lignende...

• #6   27. aug 2007 Det kan også være en knækket ventil. Det kan ske pludseligt og hvis den knækker er der ikke plads til de andre ventiler pga det knækkede stykke ligger ovenpå stemplet, og så kan den banke andre ventiler op i tændrøret og smadre dette ... Det skete for en kammerats Opel Astra, den motor var færdig (topstykke, stempler, ventiler osv)

• #7   27. aug 2007 NutNik : hvorfor gjorde den det så først efter en lang prøvetur? der var overhovedet ingen mislyde inden

• #8   27. aug 2007 Måske lå det i indsugningen et sted under testkørsel, og så røg først derned kort inden jeg nåede hjem..

Vi starter i hvertfald med at åbne indtil ventildækslet lige om lidt.
    men slemt det lyder det. smiley

Vi havde ikke det minikamera som vi havde håbet på.. smiley

Johnny

• #9   27. aug 2007 Så fik vi åbnet den....

Vi fik fisket en 6 mm møtrik op der var gennembanket, /smedet sammen...
    derefter satte vi nyt tændrør i som overlevede smiley

Desværre lød den stadig mystisk, dog uden den massive larm som før. (Kørte kun på 3 cylindere)
    Vi pillede ventildækslet af og så at begge ventilløftere havde forskubbet sig, og at en ½ ventil lås var poppet ud og lå frit.
    Så efter fyraften står den på genmontering af ventillås, samt at skubbe de to ventilarme på plads igen.
    Så håber jeg at det var det, og at jeg er sluppet billigt smiley

Johnny

• #10   27. aug 2007 Haha en møtrik ligefrem?

Det er gået lidt stærkt med at få den samlet igen, hva?

• #11   27. aug 2007 det kan man godt sige, indsugningsmanifolden var et helvede at få af, der sidder en boks i mellem de 4 kanaler som ikke var til at fjerne, uden at skulle fjerne 12 givere/følere.
    Så vi nøjes med bare at løfte den lidt.....
    Det gør vi ikke igen

Kommentér på:
Motorhaveri!

Annonce