fjerne overfladerust i bunden? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har en bil med en masse overflade rust i vognbunden.
Har tænkt på at bruge roterende stålbørste på en boremaskine, men min erfaring siger mig det er godt til det grove, men til sidst "pudser" den rusten så det bliver et mørkegråt / sort lag. Er det så her man bruger sandpapir til de sorte pletter? Der er rimeligt meget rust og det skal væk i år.
Dog har jeg mulighed for at undervognsbehandle bilen med dinitrol, men hvordan vil rusten have det med det? Risikerer jeg ikke bare at det kommer igen efter vinteren med gennemtæringer?
Der er ret meget arbejde i at slibe al rusten væk i bunden så en fremgangsmetode ville være rar at have. Sandpapir med hånden er jo temmelig hårdt, når det er hele vognbunden der skal slibes. Nogle forslag fra folk der har fjernet meget overflade rust?
Jeg vil heller ikke slibe så meget at jeg nærmest sliber igennem bunden ( formåede at køre dette med nogle skærmkanter med en roterende stålbørste.. hvor jeg tvang den ind og sleb det sorte / mørkegrå rust væk efter jeg havde fjernet det tydelige gullige/røde rust. )
Nogle forslag? Måske noget kemisk? fx sådn noget Rust Eater fra Turtle Wax som thansen sælger? det ville jo være en nem operation hvis det kunne holde rusten i bunden væk til om 2 år hvor jeg regner med det er sidste gang den bliver synet. ( den skal nok få dinitrol i bunden efter jeg har slebet og malet )
Håber at høre fra nogle folk med erfaringer
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
ja jeg aner det ikke men ville da være nemt
dec 2005
Følger: 28 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 219
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
tror ik et værksted har 4 lærlinge til at løbe rundt med sandpapir hehe
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 87 Svar: 1.073
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 136
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Sandblæsning har jeg også tænkt på..men er det til at styre når man står i en grav? hvor meget skal man skærme af? kornene flyver vel rundt over det hele.
og vigtigst af alt.. tager det kun rusten? også helt ned til det lyse skinnene jern? ( sandblæsning ).
Og er en alm 8 bars kompressor nok? samt haraldskrald's sandblæse pistol?
fjerne overfladerust i bunden?