Motorindstilles hver 5-7000km? {{forumTopicSubject}}
Ja nu er det ved at være 5000km siden jeg for 2,5 måneder siden fik indstillet ventiler på min Taunus, og kan mærke den er ved at blive urolig i motorgangen igen...
Min mekanikker, som iøvrigt er den eneste der har kunne indstille den ordenligt, sagde at den skulle indstilles for hver 5-10.000km, så det passer jo meget godt
Men grunden til dette skulle være fordi motoren er slidt hehe, men mit spørgsmål er så:
Hvad er det der er slidt, siden den strammer ventilerne så hurtigt igen? Er det knast akslen eller fjedrene?
Og ville det hjælpe hvis jeg nu køber komplet nyt knastakselsæt (evt med skabere knast
)
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
men det har da sin charme at skulle have den slags service.... det må jo passe godt med at den også skal have skiftet olie på det tidspunkt.
Men for at eliminere problemet, snakker vi nye ventiler, løfttere, fjedre og fjederskåle til ventilerne.... med andre ord, få dit topstykke renoveret.
Det kan også være der skal en anden knast til der også.... men det kan jo ikke koste alverden til sådan en god gammel motor der....
jun 2004
Følger: 17 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.122
Men ja, tror jeg bestiller nyt knastsæt, og som du siger koster det jo ikke mere end 3000kr til en så gammel bil
Nogen ide om hvad prisen på renovering af topstykket kunne blive?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
Motorindstilles hver 5-7000km?