{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.066 visninger | Oprettet:

hopper når man slipper gassen. {{forumTopicSubject}}

Nogle forslag til hvorfor dytten hopper let når man slipper gassen i de lave gear? fx hvis man ligger i 2. gear i en rundkørsel, og snitter og slipper gassen engang imellem.. så hopper den lidt.. den har altid gjort det.

Jeg tror ikke det er noget der er slidt, da bilen er i orden på det punkt.. hvad kan det ellers være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hopper når man slipper gassen.
  • #1   20. okt 2007 Tror du skal se dine motorophæng efter smiley

  • #2   20. okt 2007 har ikke kigget på dem her, men den gamle hatsu jeg havde gjorde det også og der var ophængene fine nok.


    Det føles dog mere som om det er selve motoren der gør et eller andet.


  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #3   20. okt 2007 det er noget gamle biler tit gør.. deres motorgang har nemt ved at "vralte" og de små kubik (ccm) har heller ikke samme magt som fx en v6'er

  • #4   20. okt 2007 michael:

    gider du forklare hvad det er der sker? for det du siger holder jeg også mere på smiley

    hvordan vralte? smiley


  • #5   20. okt 2007 det kan være mange ting men kan være dine motor ophæng men kan osse være din bæare arms bøsninger, bære kugler eller top lejer/bøsninger der er mange muligheder så er bare med og gå det hele igennem

  • #6   20. okt 2007 alle de ting er i orden..

    det eneste der måske er i udu er motorophængene.

    de er ikke revnede, men de har nok siddet på bilen siden 93 smiley og har kørt 300.000km.


    Normalt er det sådan nogle med luft i hvert hjørne.. kan man lave nogle solide ophæng? udfylde med et eller andet afstivende materiale? vil det hjælpe mon?


  • #7   20. okt 2007 så kan du jo begynde og regne på de de har kørt 300.000 km og er ca. 14 år gamle så er det vel osse tid til at de er begyndt og gå i stykker he he men nu ved jeg ikke hvor dan de ser ud men der sidder tit et jerne rør i midten eller sådan noget som har en tendens til de godt kan slippe elelr er der kommer for meget slup i bøsningerne osv. nu ved jeg på de gamle vw'er der gearkasse ophængne i venstre side har det med og kan gå der slipper bøsningerne inde i skålen kan ikke ses med mindre man begynder og rykke i dem også kan det osse mærkes hvis man f.eks laver hårde til koblinger i bag gear også ligner det motoren er ved og kravle ud af motor rummet

  • #8   20. okt 2007 men få da en til og træde på bremsen også eller i gear med den også "pumpe" i koblingen i både første og bak gear så kan du se hva der sker med motoren

  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #9   20. okt 2007 det er svært at forklare, sådan er det bare. hehe. det er det sammen som hvis du vil ud og tumle lidt lørdag aften, finder du den mindste i baren er hen som regel nem at hunse rundt med, hvor i mod den store steso gut (v 6'eren) ikke rykker sug ud af stedet.. det var ikke nogen ordentlig forklaring.. men små motore er nemmer at få til at hakke og rokke hvis du slipper gassen i de lave gear og klasker pedalen i bund igen.. større motor, større svinghjul = mere magt og roligere motor..

Kommentér på:
hopper når man slipper gassen.

Annonce