{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan skal en lamdasonde udmåles?
  • #1   20. okt 2007 Mener det kan gøres med en gasbrænder og et voltmeter monteret på signalledningen.
    Men det bedste er at udmåle den mens den er monteret og motoren kører. Dette gøres med et oscillioskop. Mener værdierne generelt skal ligge mellem 0,1-0,9 Volt

• #2   20. okt 2007 Efterhånden som sonden bliver slidt vil den regulere over et smallere område. Udmålte min egen og den regulerede kun mellem 0,35-0,75 Volt. så den er moden til udskiftning.

• #3   20. okt 2007 på et scoop... med multimeter så skal den regulere mellem 0,3-0,9 volt +/- ... du kan ikke måle det på andre måder rigtigt... du skal have et meget fint multimeter hvis du skal kunne nøjes med det.

• #4   20. okt 2007 okay der står i data at den skal ligge på 1.0 plus minus 0.3. men hvilke af benene skal man måle på der er jo 4 ledninger der går ned til lamdaen?

• #5   20. okt 2007 ja du skal kun måle på 2 / 1 af dem... det er fordi du har en opvarmet lambdasonde, ...

• #6   20. okt 2007 opvarmningen er somregl bare sort & hvid ledning, men mange er alle ledningerne ca samme farve, ..så skal du jo prøve dig frem, bare svært uden scoop, og vide om du rammer de rigtige ledninger..

• #7   20. okt 2007 Fik mit opelværksted til at måle min igennem, ved at slutte den til deres computer. Det kostede mig 100kr for målingen og en masser gode råd, og desværre også 1000kr ekstra for en ny sonde...

• #8   20. okt 2007 oka men der er 2 sorte ledninger og 1 hvid og en blå nogen ide til hvilke man skal måle på

• #9   20. okt 2007 gost nu har jeg målt dem igennem og begge 2 ligger på omkring 0.85 i tomgang og ifølge data skal de være 1.0 plus minus 0.03.
    men så er spørgsmålet kan det være dem der gør at den står og svinger i tomgang ? nogen gange står den og hopper 500 omdr op og ned i tomgang og så står den osse lidt for højt genealt kan det være lamdasonderne der gør det

• #10   21. okt 2007 det data du har fundet er ikke noget du kan bruge her... det er ikke ved udmåling, det er lambda tallet som du måler med en CO test!!! og det kan du ikke måle med dit scoop!!! men hvorfor er det du tror det er lambdasonden der er noget galt med?

Kommentér på:
hvordan skal en lamdasonde udmåles?

Annonce