{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

ABS mystik problem... :-( {{forumTopicSubject}}

hey gutter.. min toledo er begyndt at lyse i ABS lampen.. jeg har haft en universal tester på, og den skriver ABS-Pumpe.. og det er ikke en billig sag (ca 5000+mormor)

har så prøvet at afmontere stikket og rense med noget kontaktrens, og slettet fejlen med tester.. så kørte den halvanden dag, uden lampen var tændt og ABSen virkede fint..
så begyndte den at lyse i lampen igen...
den lyser ikke når jeg starter bilen og holder i tomgang, først når jeg begynder at køre, så kommer den..

nogen der har prøvet noget lign..?? i mine øjne, lyder det mere som en ABS føler.. men den registrerede alle følere på testeren og pumpen kørte fint da jeg lavede en aktiv diagnose..

har i nogen ideér?? ik lige den fedeste årstid og miste sin ABS... smiley
mvh..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS mystik problem... :-(
  • #1   5. nov 2007 noget løs forbindelse i stikket så?? hvis du jo har fået det til at virke engang før..

• #2   5. nov 2007 få cheket abs følere, og kransene, hvis abs fejlen først opstår under kørsel, er det jo en føler, eller en abs ring der er defekt, for når du starter bilen laver den en "selv test" af hele abs systemet, og hvis den ikke begynder at lyse der.. er det hele ok.

• #3   5. nov 2007 hvis de irre, ruster omkring følerne, kan afstanden blive for stor til selve abs ringen, og den melder periodisk fejl på systemet, .. eks.

• #4   5. nov 2007 B4NDIT ™ ---> Det vil jeg nemlig også mene.. er det så ik bar mærkeligt den kan registrere alle følerene på testeren.. :-S

• #5   5. nov 2007 Trine H - > Øhh absføleren? Flot, der er 4..
    Desuden ville den melde fejl på en føler, hvis den føler var defekt..

Tjek om der er noget dårlig forbindelse ved stikket, evt dårlig stel osv. Ellers så er kan det være pga. der er for meget forbrug på pumpen (Dvs. den er ved at stå af)

• #6   5. nov 2007 Den vil altså lægge en fejl på en føler hvis det er det der er problemet.. Den melder fejl på abs føleren, hvis den er defekt, eller hvis kransen er defekt osv.. Så når den skriver abs pumpen, så er det ikke følerne..

• #8   5. nov 2007 Simon M:
    du kan IKKE være sikker på at det er lige nøjagtig det som testeren siger... så jo det kan sagtens være en føler eller krans der er gået til... ville skyde på det var en af de ting...

• #9   6. nov 2007 Jeppe - > Nu bruger vi vagcom når vi tester vw, seat, skoda og audi, og der fortæller den ALTID når det er en fejl fra en føler hvis det er. De gange det har været pumpen, så har den fortalt det. Men kan ligeså godt være forbindelser osv ud til pumpen. Men hvis det er en føler, så plejer den at fortælle det.
    Men nu brugte de så ikke vagcom.. Men okay, skal ikke gøre mig klog så smiley

• #10   6. nov 2007 Simon:
    oki så... vidste jeg ikke... ved bare at det program vi har er ikke altid til at stole på... så der blir målt igennem inden vi skifter noget... hehe

Kommentér på:
ABS mystik problem... :-(

Annonce