{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.312 visninger | Oprettet:

Benzin påfyldning {{forumTopicSubject}}

Hej

Når jeg vil fylde benzin på vores Opel Vectra 94, så slår benzinpumpen på tanken HELE tiden fra! Det er til at blive sindssyg af. Går ud fra at det kan se for alle biler, og ikke lige er vores vectra specifikt. Men hvad er det der sker når den slår fra, og hvordan kommer jeg det til livs?

Jeg har lånt en reperationshåndbog til bilen, men den er på engelsk. Og da jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter på dansk, har jeg ikke meget held på engelsk;)

Så hvis der er en der kunne forklare mig hvad der sker, og hvad jeg skal slå op efter, så ville det være kanon.

Mvh. Kennet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin påfyldning
  • #1   15. nov 2007 kunne lyde som om udluftningen på din benzintank i bilen er stoppet

• #2   15. nov 2007 hehe er det fordi den er fyldt ? smiley

• #3   15. nov 2007 den skal bare have den rigtige vinkel benzin pistolen.
    det er hvis røret er for smalt så bezinen ryger tilbage så siger den klik. der er ikke så meget at gøre.
    tag en anden tank. det er ikke alle pistoler der er ens. har haft samme problem i en touran.

• #4   15. nov 2007 Har du prøvet at trykke halt på benzinpostolen så der ikke kommer så meget benzin ud. Kan nemlig have noget at gøre med hvis der kommer meget benzin ud så rammer det den sensor eller hvad det nu er, så den stopper som når den gør når den er fuld. Min gør det også sommetider. Kommer an på hvad tank jeg tanker på

• #5   15. nov 2007 Det er næsten lige meget hvilken vinkel! Man kan aldrig trykke pumpen i bund, man må kun trykke den meget lidt ned!

Nej den er ikke fyldt. hehe. (desværre)

Niels J: tror du har fat i noget af det rigtige. Min far har selv nævnt det, men han ved ikke mere om det end noget i den retning.
    Hvad hedder sådan en fætter så?

Det skal sige at det er et problem der er kommet, da den ikke altid har været sådan!

• #6   15. nov 2007 Har du prøvet på en anden tank? Min gør det kun på metax.

• #7   15. nov 2007 Ja det er over det hele. Så det er bilen og ikke tanken.

• #8   15. nov 2007 jeg har samme "problem" i min rolla, men ved at løfte pistolen 2-3 cm fra tanken gør den det ikke, og jo den stopper når det bliver fuld alligevel smiley

• #9   15. nov 2007 Du skal bare lade være med at proppe den helt ind, gør som Steffen H siger og løft den lidt, så går det meget nemmere. Det er samme problem på mange biler, det kan specielt være hvis selve "løbet" på tankpistolen er for bredt i forhold til hullet.

Men løft den lidt, så plejer det at virke...

• #10   15. nov 2007 Tro mig, jeg har prøvet alle vinkler og alle afstande!!!! Det er ikke det.
    Da problemet begyndte at komme brugte vi selvfølgelig den fremgangsmåde, for så var det til at leve med.
    Men nu er vi bare kommet til det punkt at det er for irriterende. For at fylde tanken i den mest optimale position (60 liter), kan man stå i rigtig lang tid! Og pumpen skal nok have slået fra min. 20 gange, med mindre man heller 1 liter hvert 10. sek.
    Og det er ikke en overdrivelse!

• #11   20. nov 2007 ...

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   25. aug 2019 Fandt du ud af, hvad det var?:)

• #13   25. aug 2019 Hej Thomas.

Da det var 12 år siden, kan jeg desværre ikke huske det.
    Mener der blev gjort noget ved udluftningen.
    Vectraen er desværre ikke iblandt os længere.

Kommentér på:
Benzin påfyldning

Annonce