{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Fejlsøgning på Peugeot 206 - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har nogle store problemer med min centrallås på min Peugeot 206 HDI 5 dørs...
Når jeg trykker på sensoren for at låse, forsøger den at låse, hvorefter den springer op igen. Det plejer at være fordi, at døren ikke er lukket ordentligt.
Jeg har før haft fejlen på venstre bagdør, og dengang fandt jeg fejlen ved slavisk at trække stikket ud én efter én på dørene, også prøve at låse indtil man når til den kontakt som er problemet.
I dette tilfælde har jeg prøvet samme fremgangsmåde - dog denne gang uden held. Der er ligeledes testet på bagsmækken, og sågar udskiftet låsemekanismen på den - stadig uden held!

Er der ikke nogen som har et bud på hvad der går galt? Jeg er ved at gå amok for kan bare ikke finde fejlen!

Hvis nogen tæt på Ringsted evt. havde mulighed for at sætte en computer på den, så man kan aflæse hvad boksen siger, vil jeg gerne betale for lidt support...

Mvh.
Nicolai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlsøgning på Peugeot 206 - HJÆLP!
  • #1   27. nov 2007 vil tro det er låsemekanismen i en af fordørene der ikke registrerer den er lukket.

  • #2   27. nov 2007 vil gætte på det samme som brian b..... eller evt en af låse motorene er def..
    det er ikke en fejl du kan finde via computer desvære


  • #3   27. nov 2007 udskiftning af låse klump i føre dør så spiller det igen

  • #4   28. nov 2007 Tak for svarene indtil videre...
    Jeg har prøvet at tage begge fordøre fra skiftevis. Har også haft lånt en anden låsemekanisme fra en hugger, som jeg har prøvet med. Så det er altså ikke det umiddelbart.

    Dennis: Går udfra at "låse klump" er selve låsemekanismen, som de andre også foreslår?


  • #5   28. nov 2007 der er ingen kotrollampe i sådan en er der??? altså der viser om der er ulukkede døre??
    og virker loftlyset som det skal når du åbner og lukker dørene?? for hvis det ikke virker ved en af dørene er fejlstedet fundet.. tjek både for og bag døre og bagklap.


  • #6   28. nov 2007 Jow. Loftlampen vil begynde at lyse, men det er heller ikke lykkedes at finde fejlen ved hjælp af den. Der sidder en form for kontakt i selve låsemekanismen, som registrerer når den får kontakt med karossen igen når døren er lukket. Det foregår altså ikke mekanisk ved at en kontakt bliver trykket ind. Så det må næsten være et andet sted den er gal når jeg har testet alle låsemekanismerne.
    Er I sikre på at boksen ikke har lavet en log på en fejl, så man kan komme det lidt nærmere?


Kommentér på:
Fejlsøgning på Peugeot 206 - HJÆLP!

Annonce