{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.390 visninger | Oprettet:

golf 2 går ud i tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg har en golf 2 1.8 monotronic, fra 91, den har det lidt underlgit engang i mellem, når den er kold går den utrolig jævn i tomgang, hvis den så bliver varm svinger den i omdrejninger, og til sidst er det så slemt at den dykker til næsten 0 omdrejninger og går ud?

Hvad kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 2 går ud i tomgang
  • #1   5. dec 2007 din lamdasonde... den er nok færdig...

  • #2   5. dec 2007 den gav jeg os lidt skylden, hvor let er den at skifte selv ?


  • #3   5. dec 2007 og hvad gør den helt præcist? blander den ikke bare luft og juice?

  • #4   5. dec 2007 jeg mener den sidder på dit forrør/manifold.. den er nem nok at skifte smiley

  • #5   5. dec 2007 så vidt jeg kan huske koster det kr 100 at få udlæst fejlkode på en bil. Du kan så måske få at vide om det er din lambdasonde der er pakket sammen. Sidder der kun een lambdasonde på din bil? På min Fabia sidder der nemlig to og dem har den fået skiftet tjah... Rigtig mange gange. :-|

    De koster hmm omkring en tussebasse pr stk så vidt jeg kan huske og sidder ofte alt for godt fast og kræver ofte varme at få af.

    Lambdaen er med til at styre indsprøjtningens blanding ved at måle antal ilt partikler i udst., dette styrer inj så ind efter.


  • #6   5. dec 2007 hvor for jeg lavet den fejllæsning henne?

  • #7   5. dec 2007 Jeg ville mene at hvis sonden(erne) var pakket sammen så ville bilens styresystem gå over på "nødprogram" og ville så stadig kunne køre omend ikke optimalt. Har aldrig oplevet at den gik i stå pga lambdasondefejl. Den brugte bare urimeligt meget benzin.
    Mit råd er at få den fejlkodelæst og så tage den derfra i stedet for at skifte i blinde/bruge penge i blinde :-).


  • #8   5. dec 2007 på et Audi, VW, Skoda værksted hvis du vil bruge mange penge.

    På et værksted som har udstyret til at udlæse den feks Automester eller andre. Man propper et stik i bilen og så siger den: "jeg får for forkert signal fra" det og det sted... Hvis den feks kan vise din lambdasonde er ok er der jo netop ingen grund til at skifte den og det kan jo så spare dig nogle knaster til julegaver.


  • #9   5. dec 2007 hehe smiley arne..

    Det skal lige siges at en af mine kammier havde næsten samme problem, dog ikke så voldsomt, men han fik skiftet lambda sonde, og det hjalp... mener kun der sidder en på min bil


  • #10   5. dec 2007 Tænker

    Jeg har selv haft Golf 1.8 GTI. Det var bare med K-Jetronic uden alt det der lambda fis. smiley
    Den har også opført sig underligt men så var det som oftest luftmængdemåleren der teede sig...

    Måske forklaringen ligger i at een eneste sonde i modsætning til mine erfaringer gør at det går helt galt når den ene ryger. På min er der jo så altid en backup som sørger for at den kan køre nogenlunde. smiley


  • #11   5. dec 2007 Jeg vil mene det er din temperaturføler, der er defekt. Så vil bilen rulle meget i tomgang, eller måske gå helt ud. Så kan den svinge mellem 500 og 2000 omdrejninger af sig selv. Dette er pga den defekte føler måler "minus" grader, og så får den en masse benzin, dette køre den fint med hvor den er kold, men jo mere varm jo dårligere går den. Går også fint under kørsel, bare tomgangen der er meget skidt.

  • #12   5. dec 2007 Anders.
    På min boble sidder der så heller ikke nogen lamdasonde. Der har jeg heller ikke haft problemet. smiley

    Så ved du det.


  • #13   5. dec 2007 Morten. Jeg er på sin vis enig i at problemet måske skulle findes et andet sted.
    Anders
    Som jeg kender VW/Skoda så har de sgu problemer med deres temp føler. Jeg tror min Skoda (VW) har haft 7 eller 8 temp følere på. De koster omkring kr 250 og er meget nemme at skifte.
    Den ville i så fald bruge en allerhelvedes masse benzin fordi den kører med "choker" konstant.


  • #14   5. dec 2007 hmm... min oliemåler virker i hvertfald ikke... den man aflæse fra instrument brættet... men smider den ned til bosch i morgen... så må betale det, det koster

  • #15   5. dec 2007 Som der bliver skrevt skift vandtempratur føleren det er en svaghed alle vw modeller har. Hvis den bliver defekt får motorstyringen afvide at det er minus 40 grader. derfor går den fint når den er kold men når den er varm drukner den. Tjek også den gummi plade mellem indsprøjtnings huset og indsugnings manifolden de har det med at blive møre og rævne. kan også få motoren til at gå mærkeligt..

  • #16   5. dec 2007 sidder vandtemp. føleren ikke i vandpumpen, den har jeg næste n lige fået skiftet

  • #17   5. dec 2007 Nej det er termostaten.. Den sidder oppe i topstykket midt for Den er normal blå og med et stik på med 2 ledninger..

  • #18   5. dec 2007 nej det gør den sikkert ikke.

    Mener du ikke at temp føleren inde i bilen ikke giver udslag.
    Så ER det din temp føler. Så får den netop de kvaler du beskriver. Du har ikke normalt en olietemp måler men en vand temp måler...

    der er dit problem.


  • #19   5. dec 2007 okay :S
    Helf forfra, hvis min temperaturføler ikke virker hvad er det så der sker?
    Og hvor sidder den henne, og er den let at skifte?


  • #20   5. dec 2007 Anders på de modeller jeg kender så sidder den oppe ved siden af topstykket i førersiden af motoren. Oppe hvor termostathuset sidder. Der går to store kølerslanger ind i huset og lige ved siden af sidder en lille skiderik med en diameter på ca 4 cm sat ind i huset, med som sagt et stik på. Sørg for at bilen er kold og få den så pillet af. På min sidder den med en simpel plastikclips man skyder til side og trækker føleren ud.
    Ved ikke om den kan fås uoriginal men ellers omkring 200-300 kr


  • #21   5. dec 2007 okay lækkert takker arne smiley

  • #22   5. dec 2007 hvis din vandtemp føler ikke virker så giver dit VAND termometer ikke udslag inde i bilen. Så får den de symptomer du har og de symptomer som andre ovenover har beskrevet. Den kører med for fed blanding og ruller i tomgang. MEN når du siger din temp nål ved instr. bordet ikke giver udslag har du sgu fundet dit problem og det er din føler som sidder (måske) der hvor jeg og andre har beskrevet det.

  • #23   5. dec 2007 stumpen koster mellem kr 72,50 og kr 85 alt efter model hos Krogslund Autodele. Ved ikke hvad der er tættest på dig i Nordjylland...
    Men pil den gamle af og tag den med, der er åbenbart flere modeller til samme bil.


  • #24   5. dec 2007 okay så hvis jeg har forstået det ret, hvis den ikke virker, bruger den en helvedes masse olie?

  • #25   5. dec 2007 kan du finde et billede af stumpen så jeg har noget at forholde mig til ?

  • #26   5. dec 2007 neeeej smiley Den bruger ikke olie. Den bruger en masse benzin Anders.. Det du kommer i tanken, for Søren. smiley

    http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=7082593a4cfd898dad69a1dafd34cc5ad69606c


  • #27   5. dec 2007 sry, har ikke rigtig sovet... hehe... nu er jeg med, den bruger bare en masse olie os smiley

  • #28   5. dec 2007 er det godt nok den dims der, der gør det hele?

  • #29   5. dec 2007 ja. Den måler hvor varmt kølevandet er. Hvis kølevandet og dermed motoren er kold så giver den signal om at temp er lav og at blanding så skal være fed. Og omvendt.
    Den giver signal til både din computer/motorstyring om hvor fed blandingen skal være og til dit temperaturUr inde i bilen. Derfor var det skide godt du sagde at temp måleren heller ikke virkede.


  • #30   5. dec 2007 hehee... så du tror det er det er galt? Jeg mente helt sikkert at det var olietemp den målte :S


  • #31   5. dec 2007 ingen "normale" biler har normalt en olietemp. måler med mindre den er eftermonteret. Men næsten alle har en vandtemp måler. smiley
    Du kan få stumpen i Aalborg, aner ikke hvor du bor unge mand.

    Det med olieforbruget. Tjah. Det må du så enten leve med eller få gjort noget ved. Min 1.8 GTI brugte til sidst 1 liter olie på 65 km 8-)
    AV.


Kommentér på:
golf 2 går ud i tomgang

Annonce