{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mondeo vil ikke starte.
  • #1   6. dec 2007 Manglende strøm ? Det er meget normalt om vinteren. Få den ladet op eller find en booster. Simpelt..

  • #2   6. dec 2007 den mangler ikke strøm fordi intet lys eller andet der brugte strøm gik ned når jeg drejede nøglerne, og batteriet er kun en måned gammelt. så tror ikke det er det smiley

  • #3   6. dec 2007 og første gang jeg prøvede lød starteren ikke død.

  • #4   6. dec 2007 Nej, men hvordan lyder starteren så nu ?.. Prøv nu det med at booste, og fordi du har fået nyt batteri betyder det ikke at det ikke kan aflades. Hvis det er din mondeo i profilen har du f.eks en kondensator der kan aflade det mens du ikke bruger den medmindre du koncekvent slår den plus fra hver gang.

  • #5   6. dec 2007 Hvordan ser dine startkabler ud, samt dine tændrør ?? det kan have en betydning.. men det kan også bare være et fugt problem...

    men prøv hvis den køre rundt på starteren så bare bliv ved og så tryk let på speederen til den starter.. det virker for mig, jeg har også en mondeo fra 93'.. og så skal du bare bare sørge for at holde den kørende i omdrejninger i 1-2 km. så er den blevet ok varm... så kan du bare køre normalt...

    men jeg har nogen lunde samme problem, og jeg er nået til at skulle have lavet en udmåling for at finde dele der skal skiftes...


  • #6   6. dec 2007 Okay må jeg prøve i morgen, men den gang den løb tør lød det anderledes, den prøver ingen gang at trække cylinderne rundt lyder det som om, det lyder som en lille el motor der bare drejer rundt, slet ikke noget som vil kunne starte en motor. :S

  • #7   6. dec 2007 sorry.. mener ikke startlabler, men tændkabler.. smiley

  • #8   6. dec 2007 ved ikke vildt meget om biler men tror ikke den får stemplerne i gang for den siger ikke den normale lyd som når en bil skal starte den siger næsten ingen ting.

  • #9   6. dec 2007 hehe okay smiley

  • #10   6. dec 2007 Jeg insister nu på dit problem er enkelt. Der er ingen power smiley Og jeg er da trods alt i lære og ser det hver dag. Det gør mig ikke til internet magiker, men man får en god ide.

  • #11   6. dec 2007 men hvis det er tændkablerne ville man så ikke kunne høre den trak stemplerne rundt motoren ?

  • #12   6. dec 2007 haha okay, må jeg jo prøve i morgen smiley

  • #13   6. dec 2007 hvis der er strøm vil du selvfølgelig kunne høre starteren. Hvis den så ikke starter skal du dit tændings system igennem. Får den ellers benzin nok? Kan godt være det var derfor den gik ud

  • #14   6. dec 2007 prøv om du kan starte den som jeg beskrev længere oppe... det virker hvergang for mig...

    og som du selv beskriver det, så køre din starter fint nok rundt... så skal den bare have en lille bitte smule brændstof at leve af når den skal sparkes igang, dog uden at over drukne den.. hehe..

    og hvis den er virkelig besværlig, og du kan høre den er lige ved at være der, så prøv blødt og tryk lidt mere på speederen når du kan høre den er lige ved at springe igang...

    jeg taler af egen erfaring..


  • #15   7. dec 2007 gik ned og prøvede igen nu her og fik liv i dyret smiley
    men den havde det ikke godt først var det kun 2 cylindere der startede men så kom de sidste og nu kan den starte, håber bare den os kan i morgen smiley


  • #16   7. dec 2007 Tror sku det er fugt problem det der


  • #17   7. dec 2007 ja hehe det regner os vildt meget lige nu :b

  • #18   7. dec 2007 i gang med noget silikonespray og kontakt spray. Måske du skal have nyt fordeler deksel hvis gnisten springer inde i den.. prøv at pille den af og se om kontakt punkterne er slidte inc kul

  • #19   7. dec 2007 vil jeg gøre i morgen kunne være rart hvis det ikke skete igen smiley

  • #20   7. dec 2007 når du nu skriver det med dine cylindre, så vil jeg godt ligge et godt bud at det ville være smart at få skiftet tændrør og tændkabler.. husk også og tjek om tændrørene ligger i olie, eller bare nogen af dem, for så skal du også have skiftet en ventil topstyks pakning, eller hvad den hedder.. hehe..

    disse dele har jeg selv lige fået skiftet... og bag efter startede den sq bare som en mis... men er desværre bare begyndt på det pjat igen som din også gør nu...

    skal nok lige tilføje at min bil har rendt 270.000 km. ca.


  • #21   7. dec 2007 tror altså ikke det gør så meget at der ligger lidt olie nede ved tændrørene. Tror ikke at cylinderen ikke ville kunne starte af den grund. Men hvis der gør kan du selv fixe det med noget flydende pakning. Du behøver ikke sætte den på værksted for det. Der sidder nogle pakringe ved gennemføringen til tændrør i ventil dækslet. Så bare af med dem og gør dem rene og så flydende pakning på så kan du nemt få det tæt

  • #22   7. dec 2007 Hej mester...

    Jeg havde en Escort med samme motor og kunne have det problem også, men kun når det blev koldt... Det er motorens konstruktion der gør det... Når den er kold og bliver startet så åbner alle ventiler, hvis så den ikke når at blive bare lidt lun inden du slukker den, så vil tykkelsen på olien gør at ventilerne står åbne i et stykke tid efter... For når ventilerne er åbne har du ingen kompression og derfor ingen start... Hvornår har du skiftet olie sidst og hvilken olie... Jeg skiftede for hver 15000 km. og det var altid en kvali olie der SKAL hedde 5W30... Om den hedder 0W30 er ligegyldigt, bare en af de 2... Det er ikke sikkert du vil slippe helt af med problemet. Men det hjalp ubeskriveligt meget for mig...

    Lad mig hører om det hjælper...

    Claus


  • #23   7. dec 2007 Hmm men hva så hvis han har en slidt motor? skal han så ikke bare bruge 10W40? eller det mener du vil gøre problemet for stort om vinteren?

  • #24   7. dec 2007 Claus B - ikke fordi jeg har noget i mod din udtalelse omkring valg af olie, men kunne godt tænke mig at høre hvorfor du netop vil vælge denne ??

    Personligt ville jeg tage en 10W40 til min Zetec motor som har trillet godt og vel 270.000

    eller ville du bruge noget andet til min ??


  • #25   7. dec 2007 jeg kører med 10W60 got nok heller ikke samme motor bygning som din men det giver overhovedet ikke problemer i det lag der. Mon ik det nu også bare er et fugt problem.

  • #26   7. dec 2007 Jeg vil, lige meget hvor langt motoren har trillet vælge den anbefaldede olie og i dette tilfælde har Ford Danmark anbefaldet netop 5W30, fordi, de hydraudiske ventilløfterer har denne fejl, med ikke at ville lade ventilerne lukke igen... Jeg har snakket direkte med en ingeniør fra ford danmark om problemet...

  • #27   7. dec 2007 well.. så vil jeg da investere i noget 5W30 olie til min dyt... skal alligevel have lavet olieskift i næste ugen...

    er der så også et bestemt mærke der kan anbefales Claus ?? eller er det mere eller mindre lige meget ??


  • #28   7. dec 2007 Jeg har købt Mobil 1 gennem tiderne, og den brugte ikke en dråbe... Kun hvis man fyldte den til lidt over middel så brændte den af indtil den stod på midten igen.... Men jeg tror det er underordnet, bare det er en af de lidt mere kendte mærker... Køb det evt. i bilka de plejer at være billige med olie...

    Hygge hejsa


  • #29   7. dec 2007 Jamen jeg siger tak for råd'et... tror nu bare jeg render i Thansen og henter 4 liter Castrol 5W30 smiley

    og så håber jeg det virker for mig igennem denne kolde tid...


  • #30   7. dec 2007 Nu hvor Claus fik nævnt at Ford selv anbefaler 5W30 så vil jeg lige skyde citat af fra Thansen's hjemmeside under deres Castrol olie smiley

    "Castrol Magnatec 5W/30 A1 er tilpasset Fords krav til olie, der anvendes i moderne og brændstof-optimerede benzin- og dieselmotorer. Anbefales ligeledes til dieselmotorer med turbolader og intercooler, hvor producenten anbefaler en ACEA A1/B1, API SL eller ILSAC GF-3. Møder Ford WSS-M2C-913-B specifikationer."


Kommentér på:
mondeo vil ikke starte.

Annonce