{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Har motoren taget skade ?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil prøve at gøre det kort.

Jeg har en Chevrolet (Deawoo) kalos.
Lampen der indikerer en fejl på motoren begyndte at lyse, og kort efter blinke. Jeg standser bilen med det samme, og ringer til forhandleren som siger at de godt er klar over dette problem på nogen modeller. Det er ventilerne der skal skiftes. - på deres regning selvfølgelig.

Nu begyndte den så i går at opføre sig underligt. hele bilen rystede da jeg holdt i tomgang, og da jeg kort tid efter kom på motorvejen, føltes det som om jeg kørte med en trukket håndbremse. jeg standser bilen, og kalder på vejhjælp. Ham der henter mig er selv mekaniker, og fortæller mig at jeg sikkert har mistst olietryk og motoren har været ved at brænde af. Nu mener han der skal helt ny motor i, da nye ventiler sikkert kunne gøre tricket, men hele motoren har det faktisk ikke så godt efter denne tur. Havde jeg kørt længere menet han at mine forhjul sikkert havde blokeret.

Nu skal jeg have fat i forhandleren i dag, men jeg vil lige høre om det her kan passe. Hvad mener i ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har motoren taget skade ??
  • #1   28. dec 2007 synes du selv at det var smart at køre på motorvej, når du godt vidste at motoren ikke kørte som den skulle..?

  • #2   28. dec 2007 du fortæller jo ikke at du kørte videre efeter den lyste

  • #3   28. dec 2007 Der er nok brændt nogle ventiler.
    og det er jo ikke en turbo bil så tvivler på den har revet cylindrene.
    Tror du vil være godt kørende med en ny top med nye ventiler smiley


  • #4   28. dec 2007 Det var ret dumt og køre videre efter, men ja det lyder ikke helt umuligt. Men jeg kan kun understrege det mange andre har sagt, man får hvad man betaler for.

  • #5   28. dec 2007 Det fik jeg så ikke skrevet.

    Jeg har det på skrift fra forhandleren at jeg sagtens kunne køre videre så længe den ikke opførte sig anderledes. da den så begyndte at miste sin trækkraft kørte jeg ind til siden, som forhandleren havde bedt mig om.


  • #6   28. dec 2007 Jamen hvis forhandleren har skrevet at du godt må køre i en bil med defekte biler (jøsses da en klovn) så skulle du da også bare køre videre!

    Specielt i en bil med fabriksgaranti - den skal sq da bare have nogle over nakken!

    Bare ned til Daewoo - det kunne godt lyde som Steinmeier skriver, at nogle ventiler er brændt og toppen skal skiftes, hvis du er "heldig" har stemplerne også ramt ventilerne - så kan stemplerne også lige blive skiftet nu motoren alligevel er splittet ad smiley


Kommentér på:
Har motoren taget skade ??

Annonce