{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.793 visninger | Oprettet:

Problem med håndbrems/parkeringsbremse {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ikk om det skal være sådan.. Men håndbremsen/parkeringsbremsen på min bil bremser kun det venstre baghjul, ikk det højre :s
hvis man virkelig hiver den helt op, så bremser den svagt på højre baghjul, men man kan stadig dreje det rundt og man kan høre at bremsen går på en gang imellem..

Jeg går ud fra at det ikke skal være sådan, så jeg vil høre jer ad, kan man selv stramme hådbremsen op?
Også når det kun er den ene side som ikk bremser?

Pfh tak og god weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med håndbrems/parkeringsbremse
  • #1   4. jan 2008 ja det man da.... du skal bare ha det skilt ad i den pågældene side og så sider der sikkert en skrue eller møtrik af en art som du kan stramme på

• #2   4. jan 2008 Hmm, jeg har lige haft bilen til eftersyn eller hvad man skal kalde det, hvor de har tjekket bremser osv igennem.. Og der har de skiftet skiver og klodser foran, men ikk noget i bag..

Men jeg syns bare at det er forkert, at den kun bremser det ene baghjul? :s

Det skal lige siges, at jeg ikke er fuldt tilfreds med det de har lavet ved bilen, men det var også en lærling der har (serviceret) bilen...

Kort sagt, er det korrekt at en bil kun skal bremse det ene baghjul når man trækker håndbremsen? Ja eller nej? smiley

• #3   4. jan 2008 nej selvfølgelig er det ik korrekt.... en lille smule forskel er ik usædvanligt... men kort sagt nej... så det skal justeres så den bremser ens i begge sider når du trækker håndbremsen

• #4   4. jan 2008 Okay, tak smiley

Så må jeg lige ha' en snak med mekkeren igen ...

Men det er ikk kun en smule, det ene hjul er fuldt blokeret, hvor det andet stadig kan køre rundt smiley

• #5   4. jan 2008 som sagt så vil jeg vædde på det er et justerings spørgsmål... som hovedregel kan en håndbremse opstrammes ved selve håndtaget(i bilen) eller lige nedenunder den... (under bilen) og så ude ved hvert baghjul.....

• #6   4. jan 2008 altså nu skal i jo ik forveksle Hånd/Nødbremsen med de alm bremser på bilen.... den kan sagtens bremse fint lige når du bruger pedalen og bremse skævt når man trækker håndbremsen...... det er der mange der for en reminder om til syn...

• #7   4. jan 2008 Jeg tror at det er nødvendigt at få den justeret ved den ene bremse.. Tror ikk det er nok, kun at justere den ved håndtaget..

Men ja, jeg vil køre forsigtigt og køre til mekker mandag og snakke med ham ..

Men tak for hjælpen og god weekend smiley

• #8   4. jan 2008 du behøver skam ik køre forsigtig fordi din håndbremse ik bremser ordentligt.... smiley der skal du hellere passe på med at parkere på store stigninger. smiley vil dog sige at hvis man ved lidt om biler er det noget der er til at gøre selv.... har du tromler eller skiver bagpå..??

• #9   4. jan 2008 Ja det er rigtigt, men iflg min Haynes Service and Repair Manual til bilen, så kan håndbremsen kun justeres ved selve håndtaget :s

• #10   4. jan 2008 Det er tromle i bag smiley

Iflg bogen skal håndtaget hives 6 klik op og så sken møtrikken for enden af kablet løsnes og derefter spændes til med 4nm ?

• #11   5. jan 2008 Karina P - Nu skal du også passe på. - Så vidt jeg ved har en hjulcylinder intet at gøre med håndbremse... Og nej en mekaniker tjekker ikke altid om bilen bremser lige bagi i forbindelse med service. Hos mange biler er der faste service skemaer, hvorpå der står visuel kontrol af bagerste bremser. Medmindre selv kunden har gjort opmærksom på problemet..

Kommentér på:
Problem med håndbrems/parkeringsbremse

Annonce