{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Angino C
Angino C
Tilmeldt:
27. aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Tandrem ikke skiftet... hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Hey alle,

Jeg har en gammel Mitsubishi (1996) som jeg fik at vide havde fået skiftet tandrem, det havde den så ikke!

Nu er tandremmen så blevet løs og hoppet nogle tænder over. Resultatet af dette er en masse bøjede ventiler inde i motoren som skal skilles.

Ikke at jeg har meget forstand på det, men det var hvad mekanikeren fortalte. Han kunne ikke gi en pris på hvad det ville koste at lave, men er der nogle der har fået lavet noget lignende og kan sige ca. hvad sådan en reparation kan komme til at koste? (et interval ville være til ligeså stor hjælp!)

Bilen skal synes til maj og har en masse småting der skal laves som fx skift af bagfjedre og bremser.
Så grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil vide om vi skal skrotte den eller betale det den koster at lave.

Mvh
Angino


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem ikke skiftet... hvad nu?
  • #1   6. jan 2008 på et værksted kan det nemt løbe op i 8-10k for at renovere sådan et topstykke.... nok billigere at få en anden brugt motor monteret

  • #2   6. jan 2008 find en motor det er langt billigere

  • #3   6. jan 2008 ny maskine i

  • #6   6. jan 2008 Det kan godt betale sig og finde en anden kværn og smide i fremfor af renovere topstykket på den gamle. Fordi man laver toppen på den gamle betyder det jo ikke at du har en ny totalt iorden maskine som Torben J skriver.
    Men du bør nok overveje om det overhovedet er det værd. For en mitsu fra 96 koster altså ikke alverden. Og hvis du skal have et værksted til at lave den klar til syn og putte en ny motor i bliver det hurtigt dyrt.
    Er det en Colt? Lad mig sige det sådan her. Hvis den ellers er rigtig fin stand over det hele med rust og mekanik, synes jeg godt det kan betale sig. Men hvis den er sur og halvtræt som de fleste mitsuer fra den årgang er så ville jeg skrotte den på stedet.


  • Angino C
    Angino C Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #7   6. jan 2008 Tak for jeres svar.

    Ja det er en Colt.
    Ikke i videre go stand, men den kørte sgu godt. Det må jeg sige.

    Lige nu hælder jeg nok mest til enten ny motor eller at skrotte bilen.

    Problemet er bare, det er vores bil nr. 2. så hvis den skrottes skal vi ud og låne til en "ny".
    Så mit dilemma går på om jeg bare skal betale det den koster at lave og så er jeg ude over det. Eller skal jeg gå ud og låne måske 50K til en pæn brugt.

    Jeg tror jeg får en nr. 2 mekanikers vurdering og beslutter mig derefter.

    Endnu engang tak for svarene.
    Angino


  • #8   6. jan 2008 det er skæbnes svar på at du skal ha en større motor i smiley

  • #9   6. jan 2008 Hvis den ikke er i videre go stand tror jeg ikke det kan betale sig iforhold til hvad en nysynet koster i den bå avis. Den skal sikkert laves for minimum 5000 til syn. og det skal da som minimum nok koste 10,000+ for en ny motor med montering.
    De kører fint de Colt der. Har lige synet min kammerats og det blev hurtigt en dyr omgang. Tror sgu desværre det er bedst og skrotte den.


Kommentér på:
Tandrem ikke skiftet... hvad nu?

Annonce