{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Motorproblem, glidelejer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem som der måske er nogen der kan hjælpe mig med.

Vi har skilt krumtap glidelejerne på en AUDI motor ad (1,6 fra 2000). Glidelejerne til plejlstængerne på krumtapsiden, ser anderledes ud end jeg er vandt til. Jeg kender det normalt at lejerskålene har et lille hak som gør at de bliver siddende på deres plads, enten på plejlstangsiden, eller på lejerskallen på den anden side. Sådan er det ikke på denne motor, lejerskålene kan ikke sættes fast, så de hverken bliver siddende i midten af lejet med hver sin halvdel i plejlstangen eller skallen. Efter at jeg har monteret plejlstængerne på krumtappen, efter forskrift dvs. 30Nm i 1. trin og efterfølgende en omdrejning på 90O som 2. trin, sidder plejlstængerne meget faste på krumtappen, jeg tør faktisk ikke at dreje motoren, fordi jeg ikke er sikker på at vi har samlet det rigtigt.

Hvis du måske kunne give et tip hvad der måske er gået forkert hos os ville det hjælpe os meget. F.eks hvor fast må plejlstængerne sidde efter at lejerne blev spændt fast. Er det rigtigt at lejerskålen kan skubbes frem og tilbage på tværs af krumtapakslen?

Et billede kan i se her: http://flensborger.net/files/motor/glidelejer.JPG

Historien er nemlig den, at min kammerats Audi kørt fint indtil den havde været til service og bagefter var der mislyde fra motoren. Værkstedet nægter alt og de mener nu at motoren er slidt op og skal skiftes.

mange tak på forhånd

hilsen Finn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorproblem, glidelejer?
Kommentér på:
Motorproblem, glidelejer?

Annonce