{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

dårlig dieselmotor? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

jeg skal ud og se på en fix lille golf II 1,6 diesel... men... hvordan kan jeg sikre mig, at motoren ikke er ringe... læste i en tråd, at hvis man skruer på pumpen, så kan motoren tage skade osv. Men hvordan hører/mærker man, at en diesel-motor er ved at blive ringe? og i givet fald, hvad er det som er ved at blive deffekt?

Håber I kan give mig nogle fif, hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig dieselmotor?
  • #1   15. jan 2008 Det er meget svært at sige hvordan den skal lyde,, det er noget man lærer gennem tiden..

1 * se hvordan den trækker..
    2 * se om den ryger ( meget, sort , hvid , blå ) ( helst under kørsel )
    3 * støjen er svær at sige hvis man ikke ved hvordan den skal lyde..

P.s. Husk bilen´s alder og km..

men det bedste er at få en mek. til at kikke på den inden du køber...

Mvh Tommy

• #2   15. jan 2008 DU kan tage oliepinden op og se hvor meget den ånder deropaf. Hvis olien næsten sprøjter op, er motoren slidt op...

• #3   15. jan 2008 du skal køre med åbne vinduer så du kan høre om turboen rasler eller har utætte slanger. det kan du kun høre når du køre da bilen ikke lader nok tryk når den ikk trækker. men du skal være forberedt på at den nok går rimelig hårdt i motoren. det gør de alle sammen. og så kan du se om plumpen stadig sidder på skruen i pumpen.

• #4   15. jan 2008 det lyder ikk som om hun skal se på en turbo diesel drenge;) men en 1,6d går meget hårdt det skal du være forberedt på. men se om den ryger og ånder meget ellers brug din sunde fornuft, syntes du der lyder til og være noget galt så lad være:)

• #5   15. jan 2008 Vær opmærksom på hvordan den starter... Om den er meget svær at få i gang, selvom den har forvarmet..

• #6   16. jan 2008 Tak for alle de gode svar... har været ude at kikke på den.. den gik baaaaare godt.. jeg er nu den stolte ejer af en golf II 1,6 TD :o)) den kommer herind når jeg har haft tid til at polere den, hehe

Kommentér på:
dårlig dieselmotor?

Annonce