{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.598 visninger | Oprettet:

tykkere lade-ledning fra generator? {{forumTopicSubject}}

Sad og læste på nettet, om at en daihatsu har en ret lille lade-ledning ( fra lade-polen på generator til plus på batteriet.

Den på min er noget der ligner 2,5mm2, måske 3,5-4mm2 inkl isolering. Generatoren er en 45A.

Er der nogle der har generelle erfaringer med at udskifte en lade-ledning til en tykkere, på jeres bil? ikke nødvendigvis en charade, men bare generelt set?

Har tænkt på et 10mm2 kabel, da jeg har det liggende fra noget gammelt bil-anlæg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tykkere lade-ledning fra generator?
  • #1   29. jan 2008 Mener spændingsfaldet er 0,017 ohm / mm2 x længde i meter x ampere.
    Altså i dit tilfælde 0,017 / 2,5 x 1 x 45 = 0,3V
    Men start bilen tænd for alt der bruger strøm ,og mål så spændingsfaldet fra generatoren til batteriet. Og husk at stelledningen fra motor til karosseri er lige så vigtig.

• #2   29. jan 2008 kenneth ja, stel-ledningen har jeg lige skiftet.

Dvs jeg skal måle fra lade-stikket på generator og stel, og fra pluspolen til stel?

og så se hvor stor forskel der er?

• #3   29. jan 2008 hvorfor alt denne måling? Når det bare skal gøres
    10mm2 vil være rigtig godt men 6mm2 vil også kunne gøre det.

• #4   29. jan 2008 Nej, du skal måle fra + på generatoren til + på batteriet. Og igen fra et sted på generatoren (huset) til - på batteriet. Altså du måler fra + til + og - til stel. Forskellen er spændingsfaldet.

• #5   29. jan 2008 Flemming S: Det er jo en anelse hurtigere at måle om der er et problem, end at udskifte en ledning. Et spændingsfald på 0,3V vil kun betyde 14W ved max ladning på 45A og hvem gider rode med det ?

• #6   29. jan 2008 det gider jeg, for jeg er overbevist om at det har mere at sige end hvad der kan måles. For hvis det kun var 14 watt, så ville der ikke være folk der siger at det er en god ide på en charade i australien.

• #7   30. jan 2008 Tonni L
    Yes :0) for det skal prøves, for at få det bedste ud af det

• #8   30. jan 2008 Kenneth P
    2,5/4mm2 vil der kun give probleme i længten vis man har et anlæg i bilen
    da generator nok skal give mere i længe tid, 2,5mm2 skal max kunne klar 16-18A og 4mm2 skal max kunne klar 25-27A

Men der er et problem med det der stå på mærkepladen, har jeg målt til, er at generator kan give mere en de 45A som den stå til

Kommentér på:
tykkere lade-ledning fra generator?

Annonce