Vand og tændingsproblem på Vento 1.8 {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har det problem at min bil er begyndt at f**ke op.
Det er en Vento 1.8i fra 95.
Det første problem er at jeg havde fået skiftet køler og termostat og renset hele system, med en speciel pumpe.
Så begyndte den at være utæt ved det plastik hus som sidder på topstykket, jeg skiftede derfor pakningen som sad der og det hjalp så ikke.
Den drypper stille og roligt lige så snart at der er tryk på.
Jeg prøvede derfor i forgårs at ligge noget flydende pakning, men da jeg startede bilen lyd det som om at den gik på 3 cylindre, men den trækker fint og ruller kun en lille smule i tomgang.
Det er værst når den er kold og bliver bedre når den er varm, jeg tænkte at det var nok fordi tændkablerne havde fået noget vand fra da jeg tog plastik huset af, og det ville nok gå væk når bilen havde kørt en god tur.
Men her to dage efter er det stadig det samme, jeg har tjekket tændkablerne for ir, men der er ikke noget og de er næsten helt nye, tændrørne ser og fine ud, de er dog meget lidt hvide, jeg har også renset strømfordeler dækslet og der var heller ikke noget.
Hvad kan være problemet med tomgangen?
Og nu har jeg tænkt mig at skifte det plastik hus da jeg ikke kan finde ud af hvor det er utæt.
Men det skal jo helst være billigt, så jeg kiggede på krogslund, men jeg kan kun finde huset med plads til 2 følere og jeg har kun en siddende i min..
Gør det nogen forskel eller skal jeg virkelig til VW og købe det?? skal nemlig have bilen til at virke i dag, da jeg skal bruge den i morgen..
Jeg håber at i kan hjælpe mig
På forhånd tak
okt 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 1.090
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 35
dec 2002
Følgere: 75 Biler: 15 Emner: 216 Svar: 441
Ang Tomgangen, synes jeg at det ville være mærkeligt hvis det skulle være flancen, da jeg ikke har rykket i karb. og det bliver jo bedre jo varmere motoren bliver.. så det må jo være noget fugt. eller andet??
Vand og tændingsproblem på Vento 1.8