{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.096 visninger | Oprettet:

for fed blanding {{forumTopicSubject}}

Hey BG, Jeg har en corsa 1,4 si 16v sport fra 96 og den får en for fed blanding, altså for meget olie i forhold til benz så når jeg har kørt et stykke blir den sværere og sværere at starte og så skal tændrørene renses igen.

Hvordan ændrer jeg på det ? det er jo så dejligt nemt med en karburator men har ingen anelse om hvordan jeg gør når det er med elektronisk indsprøjtning, Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for fed blanding
  • #1   2. mar 2008 for meget olie i forhold til benzin?? ved du overhovede hva du snakker om ....

fed blanding betyder for meget benzin i forhold til luft ....

• #2   2. mar 2008 du skal ikke hælde olie i benzinen..... heller ikke i blandingsbeholderen

• #3   2. mar 2008 For meget olie i forhold til benzin?! smiley Den var go.

Hvis den kører fed får den for meget benzin i forhold til luft. Det har intet med olien at gøre.

Prøv og kør hen til Opel og få dem til at sætte testeren på, og se om din temperaturføler virker optimalt. Vil gætte meget kraftigt på det er den.

Den hedder Temperaturføler2, et blåt stik.

• #4   2. mar 2008 Hvis dine tændrør soder til, så trænger du nok til nye foringer/stempelringe. eller en federe olie

• #5   2. mar 2008 Er det en puch maxi eller hva:)

• #7   2. mar 2008 Line og Lars . - og fortæl mig lige hvordan lambdasonden "styrer" blandingen?

det ENESTE lambdasonden gør er at måle hvor meget ilt der er i udstødningen, og sender den information til styreboksen.

• #8   2. mar 2008 Hmm, nå okay, Jamen efter jeg har kørt i en time fx så kan blir den sværere at starte og nogen gange næsten umulig . og så hvis jeg renser tændrørene virker det fint igen. Og den ryger også temmelig meget , derfor jeg troede at den nok fik for meget olie ?

• #9   2. mar 2008 Martin S : du ved jo hva han mener ....

• #10   2. mar 2008 Martin S Lambdasonden er den der styre hvor meget benzin der skal inde selv om den måler ilten i udstødingen så ved boksen at når der er for meget ilt så er blanding for mager og for lidt ilt er blandingen for fed . . . . temp følern bruger den kun når den er kold og lambdasonden ikke er varm

• #11   2. mar 2008 okay, når du siger det sådan så behøver du ikke køre hen til opel.. Det er HELT sikkert den temperaturføler. Har selv haft præcis samme motor, og den gjorde præcis det samme.

Du går ned til Opel og siger du skal have en Temperaturføler2 til din X14XE Corsa B.

(Den er med et blåt stik)

Og du kan sagtens selv skifte den. Du skal kun bruge en 19" stjernegaffel nøgle. Jeg smider lige et billede op af hvor den sidder henne.

HUSK når du skuer den ud af bilen skal være kold, for ellers kommer der brandvarmt vand ud.

2sek kommer lige med et billede..

//Martin

(Den koster omkring 150kr plus moms. ca.)

• #12   2. mar 2008 marius K
    bruger den meget olie

• #13   2. mar 2008 Jesper B - Det passer da sådan set overhovedet ikke?

Lambdasonden måler ilten i udstødningen, det er ikke den der STYRER blandingen. Det gør styreboksen.

Temperaturføleren måler motorens temperatur og det gør den hele tiden!

• #14   2. mar 2008 marius K - her er billedet. Temperaturføleren sidder der hvor den røde ring er. Du skal bare lige have den plastikting af der går over til luftfiltret, så sidder den lige under der med et blåt stik.

http://peecee.dk/upload/view/101323

• #15   2. mar 2008 Martin S
    Ja styreboksen er den der styre blandingen men den skal jo have noget info fra og der har lambdasonden en hel del og sige . . . . prøv at tage en bil med en deft lambdasonde så kan den godt stå 10% i co ?? og sjov nok når man mont. en ny så kommer den ned igen ? der er jo en grund til den skal måle hvad der kommer ud

• #16   2. mar 2008 Du skal da bare skrue lidt ned for mellemgasfordeleren.. det er altid et problem på opel'er

• #17   2. mar 2008 Jesper B, jeg siger heller ikke at den ikke har noget at sige overhovedet. Men det eneste den gør er at måle ilten og sende informationen til styreboksen. Og ja, den står måske 10% i co. når den er defekt, det er jo fordi den for et forkert "ilt" signal. Og derfor blander fuldstændig åndsvagt.

• #18   3. mar 2008 Martin S,

Takker (: er det den termostat halløj som man kan se på instument brættet ? Den er nemlig næsten med sikkerhed i stykker, 2 min efter jeg har tændt bilen står den helt oppe i det røde fælt. Såå,

• #19   3. mar 2008 Marius, nej det er ikke den.

Hmm, det er lidt svært at forklare smiley

Start med at skifte den føler jeg skrev. Det er næsten 100% den der er skyld i den har svært ved at starte når den er varm.

Det andet er enten en termostat eller føleren til instrumentet.

Jeg er ikke sikker på om det også kan være den temperaturfølers skyld, men start med at skifte den.

• #20   3. mar 2008 Martin s, det er ikke kun når den er varm den har svært ved at starte, det er sådan generelt. altså hvis jeg kører et stykke så fordi at tændrørene blir svinet til så kan den ikke starte, ligemeget om den er kold eller varm.

er det den her ? http://thansen.dk/product.asp?c=1677575817&n=492857180&pn=1743788318

• #21   3. mar 2008 Nej det er ikke den. Det er til en Corsa C fra 2000.

Så vidt jeg kan se kan jeg ikke finde en til din model på thansens hjemmeside.

Men jeg komme i tvivl når du skriver at det også er når den er kold. Så blev det noget andet.

• #22   3. mar 2008 lugter den meget af benzin ud af udstødningen??

og når du piller tændrørene af kan du så se om de er våde af benzin eller om det faktisk er olie??

for så kan det jo som sagt være paraplyer, stempelring osv ...

• #23   3. mar 2008 Hmm, okay, jeg troede bare det havde noget med olien at gøre fordi tændrørene blir svinet til så hurtigt, jeg er vant til at lave scooter og der er det jo som regel fordi den får for meget olie så tændrøreret blir helt fedtet til, og derfor kan den ikke starte, men det er jo også med karburator så det er lidt nemmere smiley har du nogen idé om hvad det kan være så ? for så snart jeg renser tændrørene starter den perfekt igen. når jeg så har kørt 50 km eller sådan noget så kan den ikk starte mere.

• #24   3. mar 2008 ryger den ud af udstødningen?? i så fald hvilken farve?

• #25   3. mar 2008 Forresten hvis den farer op i det røde felt hurtigt efter du har startet den, så tjek lige sikringen til din blæser. Kunne jo være den ikke startede. Burde dog ikke gå så hurtigt.

• #26   3. mar 2008 Thomas H, røgen er hvid, en smugle grå måske. Har ikke lige lugtet til den smiley

• #27   3. mar 2008 mastin s, 2 minutter er måske lidt overdrevet, men det går hurtigt hvertfald. hehe. blæseren starter, det har jeg tjecket

• #28   3. mar 2008 Bruger den Olie? Mister du olie ?

• #29   3. mar 2008 når du siger grå mener du så blålig i det??

for så brænder den olie .... og så skal du have undersøgt hvorfor den bruger olie ... jeg gætter på paraplyerne ... hvor langt har den kørt?

• #30   3. mar 2008 mastin s, aner det fakitsk ikke :S Bilen har ståer stille i flere måneder fordi en af mine venner kørte galt i den. har først fået den lavet her for nogen uger siden.

Thomas H, Tror jeg ikke, hmm, paraplyerne ? Hvad er det og hva koster det at få lavet ca ?

• #31   3. mar 2008 Paraplyerne sidder over ventilerne og skraber dem rene for olie ... når de går løber der rimlig meget olie ind i cylinderen.

bliver bilen ved med at ryge selv når den er varm??

• #32   3. mar 2008 thomas s . Ja et gør den

• #33   3. mar 2008 okay .... kontroller lige din oliestand osv ....

• #34   3. mar 2008 Men Thomas, den ville også blive ved med at ryge hvis det var temperaturføleren. Ved bare ikke om den ville være svær at starte også når den er kold.

Jeg ville skifte temperaturføleren, eller få en til at måle den igennem, hvis du f.eks. har et scope?

• #35   3. mar 2008 ja den ville også ryge hvis det var temperaturføleren men det ville være sort røg ....

• #36   3. mar 2008 der er for meget olie i :S en hel del for meget, og det ligner næsten mudder :S

• #37   3. mar 2008 martin s, aner ikke en gang hvad er scope er, hehe

• #38   3. mar 2008 hmm okay hvordan mudder?? prøv at skru oliepåfyldnings låget af og se om der er sådan noget mayonaise ligende masse nede i ....

og hvordan lyder motoren?? sund og rask?? for det er sku temligt farligt at køre med for meget olie ....

• #39   3. mar 2008 rimelig tyndt mudder, første gang jeg trak pinden op var det en smugle klumpet, men ikke efter jeg havde tørret den af og dyppet den igen.

Hvad kan der ske ved at køre med for meget ?

Kan ikke se olien nåer jeg tager låget af

• #40   3. mar 2008 man kan smadre hele motoren ... bukke plejlstænger osv men det tror jeg dog ikke hvis den ikke har gjort det endnu.

den kan dog også smadre diverse pakdåser osv.

nej du kan ikke se olien når du skruer låget af men er der ikke en smugle olie på undersiden af låget når du skruer låget af?? ser det normalt ud eller mayonaise agtigt??

• #41   3. mar 2008 lidt mayo agtigt men stadig mørkt i farven

• #42   3. mar 2008 Hvis der er mayo under olieproppen kommer der da vand i olien

Kommentér på:
for fed blanding

Annonce