{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Volvo vil ikke trække ordentligt {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille/større problem med min gamle volvo. Ham der købte bilen af mig har åbenbart troet det var en racervogn og kørt den helt i sænk. Men er ved at have rettet det meste op igen.

Nå nok om det. Mit/bilens problem er at når man giver gas langsom ca 1/3 gas så trækker den fint. Ved fuld gas er det som om den drukner eller dør. Den hakker og sprutter og vil slet ikke trække. (Lyder lidt som når en knallert 4-takter).

Jeg har tjekket kompression og den er fin nok så det er ikke toppakningen som jeg først troede. Der er for 7000 km siden skiftet gasspjældspotmeter. Jeg har læst fejlkoder ud og har fundet følgende

122 - Lufttemperaturføler
132 - Batterispænding
223 - Tomgangssignal
232 - ?? kan ikke finde denne fejlkode noget sted
411 - Gaskontaktsignal fejl eller mangler.

Nogen forslag til en evt fejl?
Kan den evt køre uden lufttemp måleren? (altså pille stikket af for at udelukke denne fejl). Jeg har målt på batteriet og det fejler ikke noget så det er nok ikke lige der fejlen ligger. Tomgangen er også fin så tror heller ikke lige det er der fejlen ligger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo vil ikke trække ordentligt
  • #1   16. mar 2008 Okay, den skulle have fået en "renoveret" generator på. Der sidder i hvertfald nyt laderelæ på. Men prøver at måle det ud nu her og tjekker ladespændingen med fuldt forbrug.

Det sjove er at i tomgang er der ingen ting. Der går den i begrænseren når man giver den gas. Det er kun når der er belastning på den ikke rigtig vil trække

Kommentér på:
Volvo vil ikke trække ordentligt

Annonce