{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

bag bremser vw bora {{forumTopicSubject}}

hej...

er ved at lave bremser på min bora, men kunne ikke skrue stemplet ind på de bagerste kaliper, så der for måtte jeg have dem op i skruestikket for at skrue dem ind..men hvordan er det med sådan en når bremserne skal udluftes? man skal da ikke udlufte koblingen os vel, da kobling jo bruger det samme bramsevæske som bremsesystemet ...
p.s kan man få sådan et tætningssæt til de bagerste kaliper ??? hvor ?? altså med manchetter ved stemplet og den yderste o-ring ved stemplet ...

på forhånd tak

mvh søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bag bremser vw bora
  • #1   20. mar 2008 det kan næsten ikke betale sig at renovere dine bremsecalipere da du kan få nye i biltema til 499,- pr. stk... jeg mener at rep. kittet koster ca. 300,- pr. stk. ved vw...

  • #2   20. mar 2008 det ville jeg normalt heller ikke.... men en kammerat købte sådan et sæt præcist til en bora, og vi sammenlignede med dem vi havde inde på lageret da jeg arbejdede på vw, og de var 100 % identiske bortset fra at vw-mærket var slebet af på dem fra biltema.... så de kommer fra samme produktion, og der er INGEN forskel.... det overbeviste mig.... men jeg er ikke tilhænger af deres andre dele....

  • #3   20. mar 2008 jamen kaliper og stempel fejler ingenting skal bare have en ny manchet og o-ring...


  • #4   20. mar 2008 Normalt Skrues stemplerne ind med specialværktøj samtidigt med der holdes tryk på. Så håber ikke de har taget skade af du bare har trykket dem ind.

    Det er nok bare at lufte bremserne uden betydning for boblingen..

    Men ja du kan købe rep-sæt til dem. Men kan ikke betale sig at rode med, da din type caliper har det med at begynde at hænge i håndbremearmene..
    Husk at skifte rør eller bare pakninger på bremserørene.. De kan blive utætte..


  • #5   20. mar 2008 Nick : nej nej jeg har heller ikke bare trykket dem ind... satte kaliper op i skruestikket og lavede så et stykke jern med to bolte i til at dreje stemplet med mens jeg trykkede ind på den med hånden ...



  • #6   21. mar 2008 hvad må man smøre o-ringe med i sådan en kaliper ?? silicone fedt ?? eller ??

    mvh søren


  • #7   21. mar 2008 okay.. er det noget specielt bremsevæske jeg skal bruge ?? der står i instruktions bogen det skal være orginal bremsevæske ?? men vw har jo lige som ikke åben imorgen smiley

    mvh søren


Kommentér på:
bag bremser vw bora

Annonce