polo hit kan ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Har købt mig en afskyelig grim polo hit. ca '85-'87. 1.0
Men kan ved den søde grød ikke få lor... igang. det lykkedes mig 1 gang efter ca 25 min. og den kunne kun gå over 4000 omdrejninger. og der gik den ikke særlig godt.
der er skifter benzinfilter, rotor+ dæksel, tændrør + kabler. og den tænder godt nok til, at den fint burde starte. og det er ligemeget, om den får choker eller ej.
har prøvet at skifte karburator og renset den. tjekket gummi-flancen. magnetventilen klikker, når man tager ledningen af og på. Så den burde vel også være ok.
Der går en ledning ind i karburatoren. nogen der ved hvad den er til.
og hvis der er nogen der ved hvordan deværse kontakter på og omkring karburatoren skal kobles til. ville det være skønt.
Har bla. en hmm kontakt tror jeg. sidder i kølerslangen.. der er 2 ben på den. men det er samme ledning der går til begge ben. ??? det gir da ikke nogen mening..
det er en pierburg karburator der sidder på den..
Mvh jarle
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 88 Svar: 800
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Reagerer den hvis i giver den dieselstart i indsugningen?
okt 2002
jan 2006
okt 2002
Du vil ikke vædde med mig ang. Polo 2
Det er en HZ motor med hydr. ventilløftere som kom i slutningen af 1984
Den har elektronisk tænding med hall-giver og enkeltportet Pierburg 1E karburator.
jan 2006
okt 2002
Motoren i en GT er enten HK, HH, GK eller 3F
Hvis det er den gamle type 1.05 hedder den GL
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Ellers er der jo også forvarmer slangen fra manifolden til indsugningen... jeg havde næsten samme problem på min den gamle... der hjalp det sært nok at skifte den
jul 2007
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 22
har lige stået på hovedet i den igen. hmm
lykkedes mig et par gange, at få den til at gå et minutstid. i øhh tomgang. eller hvad man nu skal kalde det.
den kunne ikke beslutte sig til, om den ville,gå på, 2-3 eller 4 cyl.
Og så må jeg give skovmusen ret. Den er med platiner.
De er tjekket. selvom, da jeg prøvede at give den gas. skød den. hvilket kunne tyde på platiner. men de er ok.
Så jeg hælder lidt til at den ikke får jævn benzin.og nogle gange slet ingenting. hvilket så resultere i at den går i stå. mærkeligt nok s.
karburatoren er renset. så der er næsten kun alle de forbistrede kontakter.. men har ikke en klap ide om, hvad de gør..
Mvh jarle
okt 2002
Hvis det er en GL motor bøær du chekke kondensatoren. Hvis ikke den duer, kan den ikke sende strøm over til tændspolen.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 22
har haft alle tændrør af. og de gnistrer fint.
men den kan jo selvfølgelig være lidt halvdårlig. så den ikke tænder ordentlig hele tiden..hmm måske en mulighed..
den har lige ventildæksel...
Nogen der måske ligger inde med en hayene's manual.. kunne godt tænke mig noget. om den forbistrede karburator..
Men takker
jarle
polo hit kan ikke starte