{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At nulstille en bil??
  • #1   24. mar 2008 pille batteriet fra i x antal minutter

• #2   24. mar 2008 At pille batteriet fra i x antal minutter er ikke brugbart på alle biler..

Nogen modeller har en memorybackup som skal nulstilles anderledes. alt afhængig af bil model.

• #3   24. mar 2008 det er jo 100 procent rigtigt på biler med automat gear... men manuel burde der da ik være forskel?

• #4   24. mar 2008 Nogle biler de lagre fx fejlkoder - så kan man tage stel af batteriet i 30min fx og lortet er væk, og så kan den jo komme igen .

Dernæst er det sådan på en del nyere biler at denne lagring IKKE kan fjernes ved den gamle metode så der skal der tester til ..

• #5   24. mar 2008 Jesper S > det har noget på sig. Nyere biler (ved ikke om alle gør det) lagre ens kørselsmønter i ecu'en.
    Har haft batteriet af i min bmw da der skulle anlæg i og da jeg kørte i den efter, så var den blevet mere frisk.. og kørecomputeren viste at den også var blevet mere økonomisk.

• #6   24. mar 2008 det er mest 90'er biler man nulstiller ved at pille batteriet af.. på de fleste biler der er under 10 år gamle går det automatisk væk eller skal en tester til...
    self. kun hvis fejlen er udbedret eller gået i sig selv igen...
    men det med at nulstille er begrænset hvor meget det hjælper.. fordi hvis der er en fejl kommer den igen lige så snart motoren har været startet..

• #7   24. mar 2008 jesper --->.. jeg skrev kun med automat gear??.. køre du det??.. eller misforstod du smiley

automat gearet plejer da altid at indstille sig efter køremønstrer... med gear skift og alting????..... hvor hårdere du gasser op.. jo længere køre den gearnene ud... men hvis du har kørt agresivt og skifter køre stil.. fucker den helt ok.... indtil den har skiftet gear 4-5 gange.. så kan den finde ud af det igen... men fucker så op når man køre agresivt igen smiley

• #8   24. mar 2008 Honda .
    den skulle da helt ikke været blevet mere frisk af det.. fordi så har der været eller er noget galt..

• #9   24. mar 2008 Johan B:
    automatgearkasser fucker altid op så snart man trænder voldsomt på pedalen.. kun folk der ikke har styr på højre hånd der kører auto.

• #10   24. mar 2008 nej det gør den sku kun hvis du normalt køre stille og roligt :).. hvis den er vant til ikke at køre hørt.. og skifte hurtigt gear... fatter den ingenting hvis du trykker lidt hårdt....

men hvis du køre den hårdt en del gange i træk.. kan den sku godt finde ud af det... se bare på taxaerne ;).. den fucker ik op når taxaerne trykker hårdt smiley

• #11   24. mar 2008 Det har da lidt på sig så vidt jeg ved. Den lærer også at kører med aircon f.eks. så den bliver bedre til at styre gassen efter et stykke tid. Har lige fået min aircon fyldt op efter 2 år på tom og de første par gange flagrede tomgangen op og ned mens den forsøgte at får styr på det. Nu dykker omdr. ganske kort i max 3 sekunder før der rettes op på det og tomgange ligger pænt hvor den skal.

• #12   24. mar 2008 Det er hvad man kalder for adaptivitet, og det findes både i ECU og evt. gearkassestyreenhed. Adaptiviteten er ligesom et program du lægger på en harddisk, den nulstilles ikke ved at fjerne strømmen, der skal oftest en mærkebestemt tester til (Læs, IKKE Bosch og andet crap)

• #13   25. mar 2008 hehe.. bare iorden jesper :)... men jeg er hellt sikkert at både min gamle mitsu carisma havde det.. og mine forældres mercer har det os.. :)..

men som sagt.. aner slet ik nok om det til at kunne udtale sig :)..

ved bare at hvis jeg køre pænt.. dvs ik gasser særlig meget op.. og køre sådan længe.. og pludselig prøver at give den gas.. vil den MEGET gerne skifte gear med det samme.. og fucker helt op.. men efter 4 gang ca.. er den god igen... og køre gearet helt ud.. som du siger jesper smiley

Kommentér på:
At nulstille en bil??

Annonce